שר המדע התרשם בביתר-עילית

שר המדע פרופ' הרב דניאל הרשקוביץ וצמרת משרדו היו אורחי העיר ביתר עילית: "הציבור החרדי ימשיך לקבל את המגיע לו בדין, בשקיפות ובהערכה רבה". במהלך הביקור הוכרז: יוקם צוות משותף למשרד ולרשויות החרדיות שיבדוק צרכי הציבור החרדי בתחום. סיקור מהביקור וגלריית תמונות

"נפלה בחלקנו הזכות לעמוד בראש משרד השם לו למטרה בין השאר השלמת פערים בהפניית המשאבים למגזרים השונים. זכינו ואנו מפעילים פרויקטים רבים וחשובים ברשויות החרדיות בהצלחה רבה ובמצוינות ראויה לציון. הציבור החרדי ימשיך לקבל את המגיע לו בסיוע והפניית המשאבים הנדרשים להנגשת המדע והטכנולוגיה לאוכלוסיה חשובה זו – כך אמר שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' הרב דניאל הרשקוביץ בתום ביקור עבודה ראשון שערך בעיר ביתר עילית.

השר, מנכ"ל משרדו מר מנחם גרינבלום, סמנכ"ל תיאום תכנון ובקרה, מר אבי ענתי, צוות היועצים הבכיר של השר והמנכ"ל; ציון ירום, מיכאל סימן טוב, נתי גולדפינגר, אייל כץ והגורמים החרדיים העומדים לימין משרד המדע והטכנולוגיה שהיו אורחי ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין סיירו במוקד העירוני שבמרכז החירום, ביקרו ב'מכון לציון ברינה', וקיימו ישיבת עבודה מקיפה בהשתתפות צמרת העירייה באולם מליאת העירייה. גולת הכותרת של ביקורם; השתתפות בטקס סיום של חוגים מדעיים שנערכו במכון 'לומדה' בעיר וחלוקת התעודות למסיימות קורס התקשורת.

את ביקורו פתח השר בנטיעת העץ המסורתית בכניסה לעיר, לאחר מכן ביקרו השר ופמליתו ב'מכון לציון ברינה' שנוסד ע"י חסידי קרלין. בדברי ברכתו לתלמידים ממדינות חבר העמים אמר השר הרשקוביץ כי הוא מצדיע לסגל ולתלמידים על הישגם המרשים בקבלת 'פרס החינוך הדתי' לשנת תשע"א בהיות המכון: "הגשמת החזון של 'בית חינוך כמשפחה' המעשיר תלמידים על ברכי מסורת ישראל וערכי היהדות בשילוב לימודי מדע וטכנולוגיה ברמה גבוהה ביותר".

בטקס סיום קורס התקשורת החזותית שנערך במכון 'לומדה' בעיר אמר השר כי 80 התלמידות שסיימו את הקורס, שהתקיים במסגרת פרויקט 'חוגים מדעיים ברשויות המקומיות' של תוכנית 'מדע וקהילה' במימון משרד המדע, מעידות יותר מכל על הצימאון האדיר בקיום פרויקט חשוב זה ובבשורה של ממש למשרד ולציבור החרדי. השר שיבח את ראש העיר, הרב רובינשטיין השותף לפרויקט ואת מנהלי 'לומדה', הרב יעקב ירוסלבסקי ורעיתו על הפעלת הפרויקט במצוינות ובמקצועיות ראויה לציון. "אני מלא סיפוק על חלקינו במה שאני רואה בכך; נמשיך להנהיג דלת פתוחה ואוזן קשבת עם כל הלב לצרכים של הציבור החרדי ונפנה את המשאבים הנדרשים לכך במלוא האחריות" – אמר השר.

מר אבי ענתי מי שעומד בראש פרויקט 'מדע וקהילה' אמר כי הוא "שמח על הצטרפותכם למעגל הרשויות ושמחתי כפולה על חלקינו בהשקעה במגזר החרדי כאשר המטרה היא; אפשרות תעסוקה בבוא הזמן לתלמידות".

ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין אמר כי מדיניות משרד המדע כלפי הציבור החרדי מאז שעומד בראשו הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, ובניהולו של המנכ"ל מנחם גרינבלום הוא מושא להערצה בציבור הזה. "אני מברך אתכם שתמשיכו במדיניות זו ללא כל הפרעה. אתם מקדשים שם שמיים ויה"ר שתמשיכו בפיתוח תוכניות נוספות עבור הציבור הצמא ללמוד תוך קיום אורח חייו ופרנסת משפחתו בכבוד הראוי".

בישיבת עבודה שהתקיימה באולם מליאת העירייה בהשתתפות מנכ"ל העירייה, הרב יהודה גרליץ, מ"מ רה"ע, הרב יוסי שטרית, והגזבר, הרב יהושע פולק העלה הרב רובינשטיין את צרכי הרשויות החרדיות בכלל ואת צורכי העיר ביתר עילית בפרט, כאשר לצד הפעילות המבורכת במימון חוגים מדעיים מקצועיים בסבסוד מלא שיש לקוות שימשיכו להתקיים גם בשנה הנוכחית, הובע הצורך להשקיע גם בתחום התשתיות כדוגמת הקמת מעבדות ללימודי מדעיים בעיר והתאמת תוכניות נוספות של משרד המדע לאופי ומוגבלויות הציבור החרדי.

מנכ"ל המשרד, מנחם גרינבלום סקר בהרחבה את פעילות משרד המדע והצלחתו בתחומים רבים בפיתוחים טכנולוגיים ובהם בתחומי לוויינים קלים בחלל המקדימים, לא אחת, את ארה"ב ואירופה. בתשובה לדברי ראש העיר, אמר כי "סדרי העדיפות שהנהיג השר במשרד המדע הינם פועל יוצא של הכרה במצוינות הציבור החרדי בכל פרויקט שאנו מקיימים. אנו גאים בציבור הזה. באיכות ההגשה ובאיכות האנושית המשלבת סביבת למידה חדשנית ומתקדמת תוך שמירה על אורח החיים. הציבור החרדי ימשיך לקבל את המגיע לו בדין ובצדק עם המון אהבה והערכה".

בסיום הביקור הודיע גרינבלום על הקמת צוות משותף למשרד והרשויות החרדיות כדי לבחון את צורכי המגזר, המוגבלויות והדרכים לקדם את נושאי המדע והטכנולוגיה במגזר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר