השר אריאל אטיאס תוקף את טרכטנברג: "בושה וחרפה"

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, מותח הבוקר ביקורת חריפה נגד ההמלצות שגיבשה ועדת טרכטנברג בנושא הדיור הציבורי, ואומר כי "זו בושה וחרפה". לדבריו, "לקחו את החלשים ביותר וזרקו אותם בצידי הדרך". השר אטיאס מוסיף וטוען כי כנראה "אגף התקציבים השתלט על טרכטנברג, אין לו רצון לעזור לשכבות החלשות"

חיים שקדי | כיכר השבת |
אטיאס (פלאש 90)

"זו בושה וחרפה", כך אומר הבוקר (שלישי) שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, בביקורת חריפה שהוא מטיח בהמלצות ועדת טרכטנברג בנושא הדיור הציבורי.

בראיון ל'גלי צה"ל', אמר השר אטיאס כי "המלצות הוועדה בנושא הדיור הציבורי זה בושה וחרפה. לקחו את החלשים ביותר וזרקו אותם בצידי הדרך. יש לנו כ-200 אלף משפחות חלשות מאוד שלא יודעות איך להתחיל את החודש".

לדבריו, "160 מיליון שקל זה שווה כ-200 שקל לשכר דירה. אגף התקציבים כנראה השתלט על טרכטנברג, אין לו רצון לעזור לשכבות החלשות. המדינה התחייבה לפני 10 שנים למשפחות האלה שיקבלו דירות והם עדיין מחכים, וכנראה הם יחכו עוד הרבה שנים".

אטיאס, גם מציע פתרון ואומר: "אני רוצה שבכל מכרז של המינהל 5% מהדירות היזם משאיר לעמידר, זה לא עולה כסף ואפשר לעשות את זה בקלי קלות. זה ירד ממחיר הקרקע".

לטענתו, "ההצעה שלי לא עולה כסף. זה עולה 30 מיליון שקל על שכר דירה והדיור הציבורי לא עולה כסף שיתחילו לשחרר קרקעות. אנחנו נגיש הצעת חוק בתחילת מושב החורף בדיוק על מה שאמרתי, יהיה לזה רוב מוחץ בכנסת".

השר אטיאס נשאל לגבי תקציב הביטחון, אותו המליצה הוועדה לקצץ, והשיב: "לגבי תקציב הביטחון, יהיה ויכוח מר בממשלה על העניין מהיכן להביא את הכסף. אם יבוא שר הביטחון ויצליח לשכנע שלא פוגעים במוכנות אלא בשמנת - זה יעבור, אבל אם הצבא יצליח לשכנע שפוגעים בהצטיידות ולא יכולים להוריד את זה ממקור אחר אז תהיה בעיה".

לסיום, נשאל השר אריאל אטיאס, מה ש"ס תעשה אם ההמלצות לא יתקבלו, האם זה קו אדום, והשיב: "בוודאי. רוב הדברים שהוועדה המליצה בתחום הדיור אנחנו כבר עושים ופועלים ורואים את השינויים בשטח. אם מה שאנחנו רוצים לעשות לא יעבור אנחנו נביא הצעות חוק לכנסת על אפה וחמתה של הקואליציה ואנחנו נצליח כי אני לא רוצה עוד כסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר