הלקח מקצב: גברים ונשים, קחו אחריות / דעה

"סממני הדרת הנשים שפשו כנגע במחוזותינו גורמים לגברים לחשוב שאין להם אחריות על מעשיהם והכל באשמתה, ברצונה וברצותה. העניין הוא המסר החשוב שהפרשייה הזו העבירה לגברים ולנשים כאחד: קחו אחריות, רבותי. ההתנהגות המוסרית שלכם היא אחריותכם הבלעדית". אסתר שושן בעקבות "פרשת קצב"

אסתר שושן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

קצב הובל לכלא והותיר אחריו שובל ארוך של חוסר נוחות ומועקה. והתחושות מעורבות: מצד אחד אולי נעשה פה עוול והאדם הזה, שהולך עם הראש בקיר כדי להוכיח שהוא חף מפשע- שמא הוא זכאי? אבל מצד שני תשאלו כל אסיר מתחיל והוא יאמר לכם כי גם הוא - צח כשלג.

זה ממשיך עם בושה עמוקה במראהו של נשיא מדינה המובל לכלא כאחד הריקים. ותחושה זו מתחלפת לרגע בשמינית של שמינית הגאווה על היותנו אזרחים במדינה מתוקנת בה הכל שווים לפני החוק, על כך שבכלא יש מקום לכולם, ומחלקה ראשונה שמורה באגף התורני במעשיהו גם לשומרי המצוות שסרחו.

קצב הבטיח שיוכיח את חפותו ולנו נותר רק לאחל שאכן יצליח לנקות את שמו, זה יפתור לנו כמה בעיות עם הדימוי העצמי הבעייתי שלנו כעם המבולבל ביותר שישב אי פעם בציון. בכל מקרה חשוב לזכור שבמאסרו יש אמירה חשובה ומסר חד משמעי לגברים ולנשים באשר הם.

אמר פעם מישהו שהפשע הכי גדול שנעשה אי פעם נגד האנושות, הוא היחס שניתן לנשים לאורך ההיסטוריה האנושית. יחס משפיל ומבזה, שעובר כחוט השני בכל התרבויות, המדינות והעמים. אם הגענו היום למצב בו אישה יכולה לקום ולומר: "נעשה לי עוול" והיא תוכל לקבל משפט הוגן ואיזשהו יחס, הרי שעשינו כברת דרך רצינית בהתפתחותנו הרגשית והאנושית.

והאישה הזו יכולה להיות הבת שלך, אחותך, אמא שלך, האישה שלך. זו יכולה להיות גם מישהי שלא איכפת לך ממנה, אבל גם לה יש משפחה שיורדת איתה לתהום במקרה שכזה.

על ההתפתחות הזו אמורים כולנו לשמוח, גם נשים וגם גברים. זהו לא ציון דרך במאבק נשי, זהו ציון דרך כלל אנושי. כי גם אתה לא מעוניין שהבת שלך תהיה קורבן לבוס נפוח ומלא חשיבות עצמית, שאין לו בעיה עקרונית עם שבירת כללי מוסר בסיסיים,ובעת הצורך יש לו נשק שימושי: איום בפיטורין או הצרת צעדים.

שוב אדגיש כי אין במילים אלו ניסיון לשפוט את המקרה הספציפי של נשיא המדינה קצב, על התחושות המעורבות בעניין כבר בזבזתי כמה שורות... העניין הוא המסר החשוב שהפרשייה הזו העבירה לגברים ולנשים כאחד: קחו אחריות, רבותי. ההתנהגות המוסרית שלכם היא אחריותכם הבלעדית.

לעיתים הגבול בין נחמדות ואנושיות לבין הטרדה כפייתית או מעבר לזה, יכול להיות דק מאוד. אנשים שמתחזקים מוח בין שני האוזניים שלהם ולא רק צדעיים מאפירים או קרחת מביכה, יודעים ומבינים זאת. אם הגעת לעמדת כוח, מן הסתם אתה אמור לכבד את עצמך ואת סובבותיך, את האישה שמחכה לך בבית או לחילופין את אבי ילדייך. אם ידעת להרוויח כמה גרושים ולנהל צוות עובדים הרי למדת דבר או שניים בחייך..

סממני הדרת הנשים שפשו כנגע במחוזותינו גורמים לגברים לחשוב שאין להם אחריות על מעשיהם והכל באשמתה, ברצונה וברצותה. אבל עזבו אתכם, זה לא נראה לכם פתרון קל ונוח מידי עבור המין הגברי שהצליח לכבוש את הירח ולגלות את אמריקה? מעליב, לא?

גם נשים התרגלו במהלך ההיסטוריה להפוך לבובות על חוט ולחסרות רצון עצמי. כך הפכו הן לטרף קל לאנשים חסרי מצפון.

זוהי לא מערכה של נשים מול גברים. זו מערכה של התפתחות תרבותית ורגשית של שני המינים יחד לגורלם המשותף, מול יצריהם החייתיים. זו מערכה בה כל פרט אנושי מצוייד במוח ובלב אמור להבין שהאחריות להתנהגותו היא שלו בבלעדיות.

אחריות, אנושיות, רגישות..מה כל מסובך?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר