ביזו את השואה

הילד שבתמונה: "הורידו לנו את הכבוד, פשוט חילול השם"

אריה סימונסון בן ה-76, הילד מהתמונה המפורסמת בשואה, מגיב היום בכעס להשראה ששאבו מהתמונה המפגינים בכיכר השבת. מביתו שבדרום אנגליה, הוא אומר בכאב: "הם הורידו ממני את הכבוד שלנו. זו בושה וחילול השם. האנשים שדחפו את ילדיהם לעשות זאת מטורפים, להכניס אותם לבית משוגעים" (בעולם)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

ביזיון השואה בהפגנה בכיכר השבת ממשיכה לחולל סערה. אחרי שורת גינויים, גם מהציבור החרדי, הגיע תורו של "הילד שבתמונה" לדבר.

אריה סימונסון בן ה-76, שעל-פי עדויות שונות צולם בגטו ורשה בתקופת השואה כשידיו מונפות בהכנעה וטלאי צהוב על חזהו מגיב הבוקר (שני) בכעס להשראה ששאבו מהתמונה המפגינים בכיכר השבת.

"חשבתי לעצמי שהצגת התמונה הזאת בעולם מורידה מהכבוד של עם ישראל", סיפר לגלי צה"ל מביתו שבדרום אנגליה. "האנשים שדחפו את ילדיהם לעשות זאת מטורפים. צריך להכניס אותם לבית משוגעים. הם הורידו ממני ומהאנשים שהיו צריכים ללבוש את הטלאי את הכבוד שלנו. זו בושה וחילול השם".

סימונסון זעם על המשוואה. הוא הדגיש כי מה שעברו הוא ויהודים נוספים בגטו ורשה לא מתקרב בחומרתו למה שהחרדים הקיצונים טוענים שנעשה להם.

"אני ראיתי גופות ברחוב ואימהות צועקות כשלקחות את התינוקות מהידים שהם וזרקו אותם באוויר על הכידונים שלהם. מה שהיה במאה שערים זה כלום לעומת מה שהיה", נזכר ניצול השואה בכאב. "מה שהם עושים זה כמו ההתנהגות של המוסלמים הפונדמנטליסטים ששמים את ילדיהם בחזית", הוסיף סימונסון.

על התמונה המפורסמת שהפכה לאחד מסמלי השואה, סיפר הניצול: "באותם ימים הוריי קיבלו רישין לצאת מהגטו לעבוד ואחרי זמן מה הם ביקשו שאני אצטרף אליהם כי לא רצו להשאיר אותי לבד. בסוף היום היינו מקבלים מרק עם עלי כרוב. אני לא יודע למה הרמתי את ידיי כך, כנראה צעקו עליי לעשות זאת", הסביר. עם זאת, הוא אומר כיום: "אני לא זוכר דבר מיום הצילום. כנראה באותו הרגע לא שמתי לב לצלם".

אבל למרות שצילומו נחרט בתודעה, סימונסון לא מרגיש כבוד לדעת שהוא הילד בתמונה. "להרים ידיים זה לא כבוד", הוא הסביר והוסיף: "הייתי מעדיף אם היה לי רימון ביד או משהו כזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר