הכירו את בד"ץ אורות - שיתחרה בכשרויות החרדיות

רבני הציונות הדתית שאלו את עצמם "האם הציבור שלנו צריך לפרנס את בד"צ העדה החרדית", והחליטו: מקימים מערכת כשרות מתחרה. הבוקר נחשף כי אל התחרות בשוק הכשרות יצטרף בקרוב בד"ץ אורות כשרות באמונה שלמה, בהנהלתם של הרב עזרא שיינברג והרב שמואל אליהו. כל הפרטים

שאול כהנא | כיכר השבת |

הציונות הדתית מציגה תשובה לבד"ץ העדה החרדית, שנחשב לפופלארי ומבוקש במיוחד בשוק הכשרות.

היום נחשף כי אל התחרות בשוק הכשרות יצטרף בקרוב בד"ץ אורות כשרות באמונה שלמה, בהנהלתם של הרב עזרא שיינברג והרב שמואל אליהו.

רונן גימני, מנכ"ל מערך הכשרות החדש, סיפר: "אנחנו צריכים להפסיק לרעות בשדות זרים, מגיע לנו כשרות הולמת. גם לנו יש גדולי דור בנושא כשרות".

החותמת צפויה להתנוסס כבר בשבועות הקרובים על מוצרי עוף, ובהמשך תתרחב לכל שוק הבשר.

מי מתנכל לכשרות החדשה? במפתיע, ראשיה מפנים אצבע מאשימה דווקא כלפי הרבנות הראשית. "לא רק שהיא לא מקדמת אלא היא גם מפריעה למערך החדש", אמרו.

גימני אמר בראיון לרדיו גלי ישראל כי כמה מערכות כשרות מנסות להערים קשיים בפני "בד"צ אורות", אבל "הקב"ה פותח לנו, וכוחות השוק והציבור הדתי שיתמוך בנו נתגבר על הכל".

באורות רואים בהקמת המערכת החדשה, שליחות. "המציאות היא שהיום חלק מהציבור הדתי משתמש בהכשרים מהודרים המשוייכים לחצרות חסידיות או חרדיות. זו עובדה", אמר גימני.

"השאלה היא האם הציבור הציוני דתי צריך לפרנס את בד"צ העדה החרדית או את בד"צ בעלז, או שהוא יכול לעשות לעצמו. אנשים דורשים כשרויות מהדרין, כי הם חיים בסטנדרט הלכתי גבוה והם רוצים לחיות בלב שקט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר