הדרמה מאחורי ה'קריעה' לראש-הממשלה בנימין נתניהו

כאשר אנשי 'חברא קדישא' שאלו את אנשיו של ראש-הממשלה האם נתניהו מתכונן לעשות 'קריעה', אלו השיבו בחיוב. כאן נוצרה בעיה בטחונית: על-פי המנהג, אנשי ה'חברא קדישא' עושים את תחילת הקריעה באמצעות 'סכין יפני' והאבל ממשיך את הקריעה עצמה. השב"כ סירב, ראש-הממשלה התעקש ובסוף נמצאה פשרה

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו בהלוויה, אתמול (צילום: פלאש 90)

אתמול (שני) התקיימה הלוויתו של פרופסור בנציון נתניהו ז"ל אביו של ראש-הממשלה, יבדלחט"א, בנימין נתניהו.

ההלוויה כולה התנהלה על-פי המסורת היהודית, בארגון ה'חברא קדישא' בירושלים. בהלוויה נישאו הספדים וראש-הממשלה ואחיו אמרו 'קדיש'.

אך כאשר אנשי 'חברא קדישא' שאלו את אנשיו של ראש-הממשלה האם נתניהו מתכונן לעשות 'קריעה' ואלו השיבו בחיוב - נוצרה בעיה בטחונית.

על-פי המנהג, אנשי ה'חברא קדישא' עושים את תחילת ה'קריעה' באמצעות 'סכין יפני' והאבל ממשיך את ה'קריעה' בעצמו.

אנשי השב"כ שמאבטחים את ראש-הממשלה לא אישרו שאנשי ה'חברא קדישא' יהיו בסמוך לראש-הממשלה כשסכין בידיהם, ובוודאי שלא יגעו בו עם הסכין בכדי להתחיל את ה'קריעה'. ראש-הממשלה, לעומתם, התעקש לעשות 'קריעה'.

לאחר דיונים ונסיונות להגיע לחלופה, נמצא הפיתרון: מי שיעשה לראש-הממשלה את 'תחילת הקריעה', יהיה אחיו, עידו נתניהו, ואז ראש-הממשלה ימשיך את ה'קריעה'.

וכך היה. בזמן ה'קריעה' עידו נתניהו היה זה שהתחיל את ה'קריעה' לראש-הממשלה, כאשר איש ה'חברא קדישא' מדריך את ראש-הממשלה ואחיו, כשכל העת מאבטחי ראש-הממשלה עומדים בצמוד אליהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר