טירקל בעד החרדים: פסיקת בג"צ על גיוס חרדים - מהלך קיצוני

שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל מביע צער על ביטול חוק טל ואומר כי החלטת בג"ץ בעניין הייתה מהלך קיצוני מידי והיה אפשר לקבל החלטה שאין בה הנפת גרזן. השופט בדימוס טירקל אמר ל'קול ישראל' כי לא ניתן לצפות שצה"ל יהיה ערוך ומוכן לגייס את כל החרדים, ומהחרדים אין לצפות שיהיו מוכנים לקבל עליהם אורחות חיים שאינם רגילים להם

ניצן ארליך | כיכר השבת |
השופט טירקל (צילום: פלאש 90)

שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל מביע צער על ביטול חוק טל ואומר כי החלטת בג"ץ בעניין הייתה מהלך קיצוני מידי והיה אפשר לקבל החלטה שאין בה הנפת גרזן.

לדבריו, "היה מקום לקבל החלטה מדורגת ומתונה - מעין המלצה לעתיד".

השופט בדימוס טירקל אמר ל'קול ישראל' כי לא ניתן לצפות שצה"ל יהיה ערוך ומוכן לגייס את כל החרדים, ומהחרדים אין לצפות שיהיו מוכנים לקבל עליהם אורחות חיים שאינם רגילים להם.

השופט טירקל הוסיף ואמר כי הרעיונות שיצק השופט טל בחוק שנגנז היו טובים - וחבל שלא התגשמו.

לפני 3 חודישם, אמר טירקל בראיון לתקשורת כי "ההשתמטות והפטורים בחוגים האחרים שאינם תלמידי ישיבות - הם בושה וחרפה, יחד עם זאת, אם דעתי הייתה נשמעת, החרדים צריכים לבדוק כיצד להתגבר על הבעיה".

לדבריו, "בחור-ישיבה צריך להבין שהוא צריך לפרנס את משפחתו ולא ללמוד תורה כל היום. גדולי ישראל עסקו בכל מיני עיסוקים לשם פרנסתם ולצד זה יכלו להיות 'גדולים'".

ובכל זאת, איך עושים את זה? הנה הפיתרון של טירקל: "ראשית כל, הצעירים צריכים להתגייס בצבא, או בכל שירות אחר - לאומי או שירות אחר בקהילה. ברוך השם, יש לנו המון שירותים בתפקידים ובמעשים טובים בציבור החרדי ששם יש כמות גמ"חים - הגדולים ביותר מכל ציבור אחר. אם כך למה שבחור לא ימלא שם כל מיני תפקידים?"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר