מהבוקר: מצטמצם המרחב למעשנים

מצמצמים את המרחב למעשנים: החל מהיום (רביעי) נכנסות לתוקף תקנות האוסרות על עישון במקומות ציבוריים נוספים - בתחנות מרכזיות ובתחנות אוטובוס מקורות, בתחנות וברציפי הרכבת, במוניות וברכבת הקלה, במשרדי הממשלה ובגני אירועים. וגם: מה חושב הרב עובדיה יוסף על העישון?

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מצמצמים את המרחב למעשנים: החל מהיום (רביעי) נכנסות לתוקף תקנות האוסרות על עישון במקומות ציבוריים נוספים - בתחנות מרכזיות ובתחנות אוטובוס מקורות, בתחנות וברציפי הרכבת, במוניות וברכבת הקלה, במשרדי הממשלה ובגני אירועים.

על-פי החוק החדש, נאסר עישון במקומות העבודה, למעט בחדר נפרד שהוקצה לשם כך על-ידי ההנהלה, ואין בו אנשים שאינם מעשנים.

כמו-כן בבתי החולים המעשנים יחוייבו לעמוד במרחק של עשרה מטרים לפחות מהדלת כשהם מעשנים.

לפני מספר חודשים, התייחס מרן הגר"ע יוסף לסוגיית העישון. "הרופאים לא בעד עישון. אומרים שזה מסוכן, מביא סרטן לריאות. מי שיכול להימנע, יותר טוב יעשה כל מאמץ להימנע מזה. אדם רגיל קשה לו לפרוש, אבל יימנע מזה לאט לאט", הורה הגר"ע יוסף.

בהמשך דבריו, סיפר הרב לקהל כיצד גמל את חמיו מעישון הסיגריות, ואמר כי חמיו היה מעשן כל יום שתי קופסאות.

"אמרתי לו שכתוב בספרים שלנו שזה סכנה, אמר לי מה אני אעשה ואני רגיל", סיפר הרב עובדיה, ותאר כי המליץ לו להימנע סיגריה אחרי סיגריה. כשהגיע לעשר וחשב כי כבר לא יכול להמשיך יותר, אמר לו הרב עובדיה שיחתוך כל סיגריה לשתיים וכך היו לו עשרים, כך המשיך עד שהפסיק לגמרי.

"הגמילה מעישון צריכה להיעשות בהדרגה, כפי שנכתוב בספר שמות ´מעט מעט אגרשנו מפניך", הוסיף הרב עובדיה ודיבר על תופעת העישון הנפוצה בישיבות, ואמר: "בתחילה מעשנים סיגריה אחת, ואחר-כך מתרגלים, והרגל נעשה טבע וזה רע מאוד".

הרב המשיך ואמר כי ישנה תופעה בישיבות שבחור שמתארס מחלק סיגריות לחבריו: "זו טעות", אמר הגר"ע יוסף, "שיחלקו סוכריות במקום סיגריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות