סדרה יומית ב'כיכר השבת'

"המשתמטים": ארגוני החסד החרדים שמסייעים לחילונים

שיוויון בנטל? ברחבי הארץ קיימים מאות ארגוני סיוע חרדיים - באין-ספור תחומים, שמעניקים סיוע מסביב לשעון לכל אדם ואדם באשר הוא - חרדי וחילוני. מידי יום, תתפרסם ב'כיכר השבת' סקירה מקוצרת על ארגון חסד אחר. היום: ארגון "חסדי נעמי". בארגון: 20,000 מתנדבים, 40 מוקדי חלוקה ארציים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ארגוני חסד חרדיים (עיבוד: כיכר השבת)

בימים האחרונים גובר השיח הציבורי בישראל על הצורך בשוויון בנטל. מאחורי "המשפט התמים" לכאורה, מכוונים הפוליטיקאים וכלי התקשורת את חיציהם כלפי הציבור החרדי בטענה כי הינו מתחמק ומשתמט מהמחוייבות והסולידריות הכללית ואינו נושא בנטל ובעול הכללי של החברה הישראלית.

"כיכר השבת" יוצא במסע מקיף בעקבות עמותות הרווחה וארגוני החסד הגדולים בישראל ובודק מי הם האנשים הניצבים מאחורי מפעלי החסד הענקיים הללו, המשרתים נאמנה את הציבור בישראל. מידי יום נפרסם סקירה על ארגון אחר.

בחרנו להתחיל מעמותת "חסדי נעמי", עמותה שאין איש במדינת ישראל שלא שמע עליה, המסייעת לאלמנות ונצרכים במצרכי מזון, בגדים לנזקקים, משמחת ילדים חולים בבתי-חולים ואף מסבסדת שמחות למעוטי יכולת.

סיוע לכל אדם

הכל החל כשהרב יוסף כהן, חרדי תושב ב"ב, שלח את ילדיו הקטנים לפני 28 שנים לחיידר ולבתי הספר ובדרכו שם לב והבחין בילדים המגיעים עם תיקים קרועים ובגדים בלויים ורחמיו נכמרו על המשפחות המסכנות.

באותם רגעים גמלה בליבו של הרב כהן ההחלטה לסייע ככל שניתן לאותם משפחות מסכנות וקשיי יום שאין להם כסף מספיק להלביש את ילדיהם כראוי. כהן, התחיל להקים את המפעל במו ידיו, עבר מבית לבית, אסף מצרכי מזון וחילק אותם לעניים. עם הזמן והשנים נוספו מתנדבים ומסייעים כשלבסוף נבנה מערך התנדבותי שלם, הוקמו מחסני איסוף והתווספו ניידות לאיסוף מוצרים.

לדברי הרב כהן, כיום מדובר באימפריה של ממש, כאשר חסדי נעמי תומך בלמעלה מ-10,000 משפחות באופן קבוע ועוד רבים נוספים מעת לעת.

"היופי אצלינו", מדגיש הרב כהן, "שאנו מסייעים לכל פונה ונזקק בלי לתהות על קנקנו, מאיפה הגיע, מי הוא והיכן גר, לא מבדילים בין חרדים, חילונים ודתיים, מסייעים פשוט לכולם בכל רחבי הארץ".

על מערך ההתנדבות, נוספים נציגי בניינים האמונים על איסוף מצרכי מזון לנזקקים בין השכנים והעברתם ע"י הנהגים המתנדבים לאיסוף ואח"כ לחלוקה למשפחות. הארגזים הניתנים למשפחות ולאלמנות הנזקקות, נשלחים אליהם ע"י שליח מחברת משלוחים, ע"מ להסוות את מטרת השליחות ולמנוע מבוכה מהאישה והילדים.

כהן מציין בנוסף כי מערך ההתנדבות של "חסדי נעמי" כולל למעלה מ-20,000 מתנדבים ומתנדבות הפועלים בכ-40 נקודות חלוקה ברחבי הארץ.

משמחים ומסייעים

הרב כהן מספר כי העמותה שולחת מאות מתנדבים מידי יום ביומו בכדי לשמח ילדים חולים במחלות קשות. "בבתי החולים בישראל, מאושפזים מידי יום, מאות ילדים, במחלות כאלו ואחרות", אומר הרב כהן , "החל משפעת שהחמירה ועד חלילה לחולי סרטן. הילדים הללו משועממים, עצובים, מנותקים מחבריהם בגן ובבית הספר והעיקר כואבים".

לשבריו, "חסדי נעמי מנסה להרים את מצב רוחם של הילדים, בסיועם של ליצנים, זמרים, בדרנים ומתנדבים רבים, אנו מקיימים בבתי החולים פעילות שוטפת וכן מסיבות סביב החגים והחופשות, ומחלקים שי לילדים כדי להעלות חיוך על פניהם".

גולת הכותרת של הארגון הינם מבצעי ה"קמחא דפסחא" הידועים של הארגון, כשלפני חג הפסח מחלקים מתנדבי הארגון בכל ערי ישראל למשפחות נזקקות ומעוטי יכולת מאות טונות של מצרכים החל מבשר, דגים ומצות וכלה בפירות וירקות שיהיה להם למשך כל ימי החג.

פקוייקט נוסף של הרב יוסף כהן ועמותת "חסדי נעמי", בשנים האחרונות, הינו דבר ייחודי ומרגש ביותר, בלב אזור התעשייה של בני ברק הקים הרב כהן בניין גדול מימדים ובו קומפלקס של אולמי שמחות ואירועים מפוארים ויוקרתיים. "ארמונות חן", שם האולם.

למרבה הפלא, למרות הפאר והיוקרה, מחירי האירועים הסטנדרטיים באולמות אלו אינם גבוהים כלל ושווים לכל כיס (44 שקל למנה...) ומשפחות נזקקות אף מקבלות הנחה משמעותית בהתאם למצבן.

אמא, הבטחת

בחתונות אלו עמותת "חסדי נעמי", מעמידה את האולם ליתומים ללא תשלום. ובמקרים מיוחדים אף מסייעת למשפחה במימון הסעודה, ושאר ההוצאות הנלוות הדרושות לעריכת חתונה מכובדת בטוב טעם כמו כל אחד אחר.

פרטי ההנחות או אי התשלום עבור השמחה מסוכמים ונחתמים בדיסקרטיות במשרדי "חסדי נעמי", ואורח המגיע בשערי האולם לא יכול לדעת האם השמחה שמשתתף בה נערכת בתשלום או במימון מלא של "חסדי נעמי".

אולמי "ארמונות חן" הפכו עד מהרה למרכז אירועים מועדף לעריכת שמחות בקרב כל שכבות הציבור ומגזריו. ישנם בעלי ממון שאף מבקשים דווקא לקיים את חתונת ילדיהם ב"ארמונות חן" כמסר והצהרה לאי בזבוז כסף רב עבור השמחה.


כאמור, עמותת "חסדי נעמי" בראשות הרב יוסף כהן מב"ב מסייעת לכל עני ונצרך ללא כל קשר אם הוא חילוני או דתי, לכן אין זה פלא שמלבד הרבנים וגדולי התורה שמגיעים לתמוך ולבקר בעמותה, מגיעים אליה גם שרים, ח"כים ואישי ציבור היודעים להעריך את התרומה הרבה של עמותת "חסדי נעמי" לרווחתה וחוסנה של החברה הישראלית ואת התועלת הגדולה למדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר