בגלל חוק משובש: מסעדת מקדונלד'ס פתוחה בתשעה באב

בשעה שיהודים מכל רחבי הארץ ציינו 1944 שנה לחורבן בית המקדש, סניף של מסעדת מקדונלד'ס בבאר טוביה היה פתוח אמש (שבת) לרווחת אלו שלא מקפידים על התענית. בשכונת חב"ד בקרית מלאכי הסמוכה, זעמו על פתיחת המסעדה ו"אוזלת ידה" כפי שהגדירו של מועצת באר טוביה. בעל חנות בשכונה החרדית שקיבל דו"ח ביום השואה על כך שנשאר בחנות, על אף שהייתה סגורה למבקרים, כעס על האפלייה

מקדונל'ס, אמש (צילום: אלי ג'אן)

בשעה שיהודים מכל רחבי הארץ ציינו 1944 שנה לחורבן בית המקדש, סניף של מסעדת מקדונלד'ס בבאר טוביה היה פתוח אמש (שבת) לרווחת אלו שלא מקפידים על התענית.

לשון החוק שנחקק בשנת 1997, עליו חתום ראש-הממשלה דאז, וגם כיום בנימין נתניהו, אינו אוסר "עינוג ציבורי" כלשון החוק, אלא מפיל את האחריות לפתיחה של הרשות: "רשות מקומית מוסמכת להתקין חוק עזר שיאסור קיום עינוגים ציבוריים ביום האבל, או פתיחת בתי אוכל בליל יום האבל, מתחילת האבל ועד לזריחת השמש למחרתו" לשון החוק, או במילים אחרות: אם הרשות לא תחוקק חוק שאוסר על פתיחת עסקים בתשעה באב, הרי שהדבר מותר.

ונראה כי יש מי שמנצל את הפרצה: במוצאי שבת, סניף מקדונלד'ס במרכז ביג קסטינה שבמועצה האזורית באר טוביה, היה פתוח לכל דורש. יצוין כי הסניף המקומי, כמו מירב הסניפים בארץ, אינו מחזיק בתעודת כשרות בעיקר בשל מכירת בשר וחלב ללא הפרדה.

תושבים זועמים

"אני מנסה לחשוב מה היה קורה לו הם היו פותחים ביום הזיכרון", אמר בזעם תושב האיזור בשיחה עם 'כיכר השבת'.

בשכונת חב"ד בקרית מלאכי הסמוכה, זעמו על פתיחת המסעדה ו"אוזלת ידה" כפי שהגדירו של מועצת באר טוביה. בעל חנות בשכונה החרדית שקיבל דו"ח ביום השואה על כך שנשאר בחנות, על אף שהייתה סגורה למבקרים, כעס: "אני רק סידרתי את החנות וקיבלתי קנס. מכעיס לראות איך רשות מקומית יכולה מצד אחד לזכור דברים מהשנים האחרונות ולצאת באכיפה מוגברת בימי השואה והזיכרון, אבל בתשעה באב - לא שולחים פקחים, וכל אחד מפיל אחריות על השני".

המסעדה, אמש (צילום: אלי ג'אן)

חרדית אחרת, ששמעה על פתיחת החנות, אמרה: "שהיו מעיזים לפתוח משהו ביום הזיכרון".

עובר אורח בביג קסטינה שכעס על פתיחת החנות, עודד אותנו לתעד את המסעדה: "צלם, צלם אותם, שכולם יראו מה הם עושים בתשעה באב", אמר.

אנחנו צילמנו.

התגובות

המנהלת של סניף מקדונלד'ס באר טוביה כמעט התנצלה על פתיחת העסק: "קיבלנו הוראה מגבוה לפתוח את המסעדה".

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה: "פתיחה וסגירה של עסקים בימים – מנוחה, חגים ומועדים למיניהם – מוסדרת

באחריות הרשויות המקומיות לפי חוקי עזר עירוניים, ואינה באחריות התמ"ת".

דרור שור, ראש המועצה האזורית באר טוביה מסר בתגובה: "אני לא מכיר חוק שאוסר. אם למדינה יש חוק כזה, אז שתשלח פקחים שיאכפו את זה, לנו אין כאלה".

מרשת מקדונלד'ס טרם נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר