דנקנר לא מוותר: הספר נגד דרעי – ספינת פח רעועה

עורך מעריב לשעבר לא מוותר ומשיב לטורו של מתי גולן ב'גלובס': "רואה באריה דרעי אדם חיובי ואיש שעוד יתרום לחיים הפוליטיים". הכל החל בפרסום ב'כיכר השבת' על כך שדנקנר נפגש לפני כשבוע וחצי עם עשרות חרדים במסגרת פורום 'ליל שישי אקטואלי' בירושלים. צפו בדברים שהביאו להתלהטות

אמנון דנקנר (צילום: פלאש 90)

הפרסום ב'כיכר השבת' על דבריו של אמנון דנקנר ב'ליל שישי אקטואלי' ממשיך להכות גלים. לאחר שהותקף בעקבות דבריו, דנקנר לא מוותר ומפרסם טור המשך לדבריו ב'ליל שישי' באתר 'גלובס'. "אני עדיין חושב שהרשעתו (של דרעי) בשוחד לא הייתה נכונה. כשכתבתי לא הכרתי כמעט את דרעי, ובאופן טבעי נוצרה בעקבות כתיבתי בעניינו חברות בינינו. אני גאה בה ורואה בדרעי אדם חיובי ואיש שעוד יתרום לחיים הפוליטיים" כותב דנקנר בטור.

כזכור, הכל החל בפרסום ב'כיכר השבת' על כך שדנקנר נפגש לפני כשבוע וחצי עם עשרות חרדים במסגרת פורום 'ליל שישי אקטואלי' בירושלים. במסגרת המפגש התייחס דנקנר לספרו של העיתונאי מוטי גילת נגד אריה דרעי – 'קללת דרעי'. בספר מגולל גילת שלל פרשיות המראות לכאורה על התנהלות פלילית או לא מוסרית מצדו של דרעי.

דנקנר טען במפגש כי הספר הוא בבחינת "מעשה ליצנות" ו"בושה", וזאת משום שהוא מגולל דברים שנדונו כבר בבית המשפט ודרעי זוכה מהם. "נורא היה מוזר לי לקרוא את כל ההתלהמות הזאת בלי אזכור לכך שהוא (דרעי) זוכה, כלומר הקורא של הספר הזה נשאר במחשבה שאריה דרעי עשה פשע איום ונורא", אמר דנקנר במפגש.

בעקבות הפרסום, הותקף דנקנר על ידי עיתונאי ותיק אחר – מתי גולן. בטור שפרסום בסוף השבוע האחרון בעיתון 'גלובס' תקף גולן את דנקנר: "לגבי גילת: קראתי את ספרו הנ"ל. ניכרת בו עבודה תחקירית יסודית ורצינית. מה שאצלך, דנקנר, קשה למצוא. בינך לבין גילת יש מעין חלוקת עבודה: הוא חושף את המושחתים - אתה מגונן עליהם. תגיד לי, דנקנר, אין לך חברים לא מורשעים?".

דנקנר, כאמור, לא נשאר חייב, ובטור שהוא פרסם אמש ב'גלובס' עמד על דעתו והגן על דבריו. "בעניין מרדכי גילת, אני דבק בדעתי עליו וסולד מדרכו ומחשיב את ספרו כספינת פח רעועה השטה כשהיא נעזרת ברוח של זיכרונו הקצר של הציבור. קריאה ביקורתית של ספרו מחייבת רמה מסוימת של בקיאות בהשתלשלות פרשת דרעי, וקצר כאן המקום מלפרט את המגרעות הגדולות והכשלים המהדהדים של ספר זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר