מפקחת מודה: "למשרד החינוך אין מספיק שיניים"

חוק חינוך חינם? כנראה שבאלעד לא שמעו על זה. ילד בן 4 לא פתח את שנת הלימודים משום שאביו מסרב לשלם 400 ש"ח כשכר לימוד. בהקלטה שנחשפה ברשת ב' נשמעת המפקחת אומרת לאב: "אני אומרת לך מתוך נסיון בשטח: למשרד החינוך אין מספיק שיניים". האזינו

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

למרות שתושבי אלעד נהנים מחוק חינוך חינם, ילד בן 4 לא פתח את שנת הלימודים משום שאביו מסרב לשלם 400 ש"ח כשכר לימוד - כך דווח היום ב"קול ישראל".

לדברי הכתב איתם לחובר, "המקרה מתאר את חוסר השליטה וחוסר היכולת של משרד החינוך לאכוף את הנעשה במוסדות חינוך חרדים שונים. בפה מלא, מודה מפקחת במשרד החינוך בחוסר האונים שמאפיין את ההתנהלות מול מוסדות חינוך חרדים שונים".

בהקלטה שנחשפה ברשת ב' נשמעת המפקחת אומרת לאב: "אני אומרת לך מתוך נסיון בשטח: למשרד החינוך אין מספיק שיניים".

במוסד החינוכי לא אהבו כנראה את פניית האב לרשות המפקחת ומאז, כך דיווח לחובר, עושים כל מאמץ כדי שבנו לא ילמד שם. "עשו הכל כדי שהוא לא יהיה שם".

במשרד החינוך הגיבו: "מנהל האגף לחינוך מוכר שאינו רשמי, שיגר מכתב למנהל המוסדות ובו הודעה כי חל איסור למנוע מהילד את המשך לימודיו בשנת הלימודים הבאה. בימים הקרובים תתקיים פגישה בין מנהל האגף עם האבא ועם הבעלות על המוסד".

תגובת עיריית אלעד: "גן הילדים שבו לומד הילד הינו בבעלות עמותה פרטית וכפוף לאגף המוכר במשרד החינוך. תלונה זו מטופלת על-ידם, וככל שתהיה החלטה היא תיושם על ידי כל הצדדים.

"בהעדר כזו, הציעה קצינת ביקור סדיר באגף החינוך בעירייה חלופות שונות בגנים עירוניים שמחנכים במתכונת חרדית, שאינם גובים שכר לימוד, וככל שההורים יתרצו ניתן יהיה לשבץ את הילד בגנים הללו מידיית".

עו"ד יואב ללום, מעמותת נוער כהלכה, אמר בתגובה לפרשה: "כך נראה הפיקוח של מדינת ישראל בשנת 2012. זו רוח המפקד ששורה באגף המוכר שאינו רשמי במשרד החינוך. אנחנו מדברים על מפקחת רשמית, מהצוות הבכיר של האגף, וזה פשוט מזעזע.

"מספרים לי עשרות משפחות שמגיעות לערער במשרד החינוך, וחשים את החד צדדיות של צוות האגף שלטענת ההורים כולם נמצאים שם בשביל להציל את עורם של מנהלי המוסדות.

"זו שיטת פיקוח טיפשית וקלוקלת", תוקף ללום, "זה לא פיקוח, זה שיתוף פעולה בין מנהלי מוסדות למשרד החינוך. הם עושים מה שהם רוצים. משרד החינוך מצקצק בלשונו, מברבר ומברבר ולא עושה".

"הגיע הזמן לעשות סוף למצב בו בנותינו נמצאות כבנות ערובה בידי אי הפיקוח של משרד החינוך. חבל מאוד שתנועת ש"ס לא מוצאת לנכון להיות מעורבת בענין שהוא קריטי ביותר לבוחריה".

האזינו להקלטה, באדיבות איתם לחובר, רשת ב':

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות