הפרסום היצירתי של ראש הכולל

"משלוח מנות ליקירך ז"ל הכי מהודר שיש", כך נכתב במודעה שפורסמה ב'יתד נאמן' ועוררה תמיהה. מתברר כי מאחורי המודעה מסתתר כולל מיוחד לאברכים לליל פורים. בשיחה עם "כיכר השבת", מסביר הרב יעקב רפאל, את ה"טריק הפרסומי" שמאחורי המודעה (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המודעה ב'יתד' (צילום: כיכר השבת)

רבים מקוראי 'יתד נאמן' אתמול, שקיבלו את עיתון יום שלישי המופץ במהדורה החינמית ברבבות עותקים, שפשפו את עיניהם בתימהון למראה מודעה מוזרה שהתנוססה לה בעמודו הראשון של העיתון הנפוץ.

במודעה נכתב הנוסח הבא: "משלוח מנות ליקירך ז"ל הכי מהודר שיש", בצירוף מספר טלפון. לרבים שראו את המודעה המוזרה וגיחכו, נדמה היה כי מדובר בטעות מילולית כשכביכול משלוח המנות נשלח לאלו שהסתלקו לבית עולמם. המודעה הייחודית אף הופצה ברשתות החברתיות כדוגמא לטעות במודעת פרסום.

אולם הבוקר מתברר כי הנוסח היה מדוייק וכי במודעה לא נפלה כל טעות. בשיחה עם "כיכר השבת", מספר הרב יעקב רפאל, תושב העיר אלעד ומי שעומד מאחורי הזמנת המודעה, כי הוא חיפש לצוד את עין הקוראים ולבשר להם על המיזם התורני הייחודי אותו הוא עורך מידי שנה.

רפאל מממן כולל אברכים מיוחד בו לומדים מאות אברכים בליל חג הפורים מהשעה חצות ועד 5 לפנות בוקר.

לדבריו, בסוף העיתון הוא הכניס מודעה שונה, המבשרת על אפשרות לתרום להחזקת אברכי הכוללים ובכך לאפשר לרוצים להנציח את זכר יקירהם ושילמדו לעילוי נשמת קרוביהם.

"המודעה הראשונה בעצם מכוונת למודעה השנייה", הוא מסביר את "הטריק" הפרסומי שלדבריו עבד ונשא פירות.

"הייתי המום מכמות הטלפונים העצומה שקיבלתי בעקבות המודעות, כשאמנם חלק מהמתקשרים לגלגו וסברו כי מדובר בטעות ואף שאלו אותי האם אני מארגן משלוחי מנות להר הזיתים? אולם החלק האחר שכלל למעלה מ-100 פונים הבין את חשיבות המטרה הברוכה והחליט לתרום בחפץ לב להחזקת הכולל", מספר רפאל.

"זאת לא השנה הראשונה שאני יוזם את הלימוד", מסביר הרב רפאל, "אולם הפעם חיפשתי לעניין את הציבור מזווית אחרת ושונה".

לדבריו, הוא שם לב לכך שליל פורים הוא זמן שרבים עסוקים במשתה ושמחה ולכן עלול להיווצר חלילה חלל רוחני של חסר בלימוד תורה ולכן נכנס לפרוייקט כשבזכותו מאות אברכים לומדים במשך הלילה ומקיימים את העולם בלימוד תורתם.

המודעה השנייה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר