הנשים החרדיות המשפיעות ביותר

"בזמן שבציבור הישראלי מתווכחים על שוויון בנטל, הציבור החרדי עובר מהפכה, שבאה לידי ביטוי גם ביציאת נשים לעבודה ובעשיית קריירות מרשימות ותובעניות". הרבנית שושנה אלתר, הרבנית לאה קולדצקי, הרבנית שולמית אזרחי: מגזין נשים מבית עיתון מקור ראשון מפרסם את רשימת הנשים החרדיות המשפיעות ביותר בישראל. מי עוד ברשימה?

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבנית מגור והרבנית מבעלזא (צילום: מאיר אלפסי)

מגזין נשים מבית עיתון מקור ראשון מפרסם השבוע את רשימת 20 הנשים המשפיעות במגזר החרדי. בפתח הכתבה כותבת העיתונאית נאוה כי בזמן שבציבור הישראלי מתווכחים על שוויון בנטל, הציבור החרדי עובר מהפכה, שבאה לידי ביטוי גם ביציאת נשים לעבודה ובעשיית קריירות מרשימות ותובעניות. לראשונה, בדק מגזין 'נשים' מבית 'מקור ראשון' מי הנשים החרדיות הבכירות והמשפיעות בישראל.

הרבנית שושנה אלתר, חסידות גור: הרבנית אלתר היא אשתו של הרבי יעקב אלתר, אדמו"ר חסידות גור. כיוון שמדובר באחת החסידויות הגדולות והעשירות ביותר בעולם, אלתר מרכזת בידיה הרבה מאוד כוח. "היא נחשבת לאשה חזקה שמשפיעה על דעתו של האדמו"ר", אומרים מקורבים. בקיץ האחרון הייתה בין הנואמות המרכזיות בטקס ייחודי של 'סיום הש"ס לנשים' אליו הגיעו כ-6,000 נשים.

עוד באותה קטגוריה: הרבנית מו'יזניץ. מנהלת את החסידות ביד רמה. מי שרוצה להגיע אל הרב, יעבור בדרך כלל דרכה.

הרבנית לאה קולדצקי: בתה של הרבנית בת שבע קנייבסקי ונכדתו של הגאון יוסף שלום אלישיב זצ"ל. עם מותה הפתאומי של האם לפני כשנתיים, החליט אביה, הרב חיים קנייבסקי, מחשובי הרבנים בארץ, למנות את בתו לאה, השנייה מבין חמשת בנותיו, לממשיכת דרכה של האם. היא באמצע שנות החמישים לחייה ואם ל-13 ילדים. מגיעה מדי יום לתפילת ותיקין בעזרת הנשים של בית הכנסת לדרמן ומקבלת חלק מהנשים במקום. במקביל, היא ממשיכה במסורת מעמד הפרשת חלה כסגולה שהחלה אמה.

עוד באותה קטגוריה: הרבנית קוק, הרבנית שולמית אזרחי, אשתו של ראש ישיבת עטרת ישראל.

פוליטיקה

הרבנית הדסה רלבג: נחשבת לפורצת דרך בחברה החרדית. הקימה את המכון להנדסה רפואית ומכשור רפואי בבית החולים הדסה עין כרם, המכשיר בנות לעיסוק במכשור רפואי ובמקביל יצרה קשרים ענפים במערכת הפוליטית, שמשרתים אותה לצרכי לובינג ויחצ"נות. רלב"ג נשואה לרב יצחק רלבג, חבר מועצת הרבנות הראשית, לשעבר יו"ר המועצה הדתית ירושלים ומחותנת עם רבה הראשי של תל אביב יפו, הרב ישראל מאיר לאו. לרלבג שלושה ילדים ביניהם הרבנית ציפי לאו ממודיעין. מקורבת מאוד ליפה דרעי (ע"ע).

עוד באותה הקטגוריה: רבקה רביץ, כלתו של הח"כ לשעבר הרב רביץ ז"ל ומנהלת לשכתו של רובי ריבלין.

יפה דרעי: אחת הנשים החזקות בתנועת ש"ס. 'העזר שכנגד' חבר הכנסת וממנהיגי תנועת ש"ס, אריה דרעי. באמצע שנות ה-90 הקימה את ארגון הצדקה 'יהודה יעלה', שחילק חבילות שי וסיוע למשפחות נזקקות. בשנים האחרונות היא הקימה ומשמשת כנשיאת 'מוסדות מרגלית' הכוללים תיכון וסמינר לבנות, שמטרתם להעניק לבנות מעוטות יכולת השכלה כללית לצד רכישת מקצוע. דרעי היא אם לתשעה ילדים, ואינה מתביישת להופיע כשצריך גם באמצעי התקשורת. בנוסף, היא מרצה מבוקשת ובעלת קשרים נרחבים.

הרבנית יהודית יוסף: האשה החזקה ביותר בתנועת ש"ס. בשנות הארבעים לחייה, אם לתשעה ילדים, אשתו של הרב משה, בן הזקונים של הרב עובדיה יוסף. הרבנית יוסף מנהלת את משק ביתו של הרב ולצד הניקיונות והבישולים גם קובעת מי ייכנס לרב. היא אחראית ללוח הזמנים והפגישות של הרב, דבר שמחזק מאוד את עמדתה.

את דרכה אל בית הרב החלה כאשר עבדה כמנהלת לשכתו של מזכ"ל תנועת ש"ס דאז, אלי ישי, והמשיכה עמו ללשכת שר העבודה ושר הפנים. לאחר פטירת אשת הרב מרגלית יוסף, עברה עם בעלה וילדיה להתגורר בבית הרב בשכונת הר נוף בירושלים.

תקשורת:

הראשונה בתחום התקשורת הינה העיתונאית החרדית שושנה חן, כתבת הצרכנות הוותיקה והמוערכת של 'ידיעות אחרונות', היא חרדית השייכת לאחת החסידויות ומתגוררת בבני ברק. בשנים האחרונות זכתה חן במספר פרסים, ביניהם מאגודת העיתונאים וממכון התקנים.

עוד באותה קטגוריה: הניה שוורץ, עורכת וכתבת מובילה מהעיתון 'במשפחה'.

שלהבת חסדיאל (ייעוץ שיווקי): אחת מנשות התקשורת והעסקים הוותיקות והבולטות במגזר החרדי. כיום היא עורכת מגזין לציבור החרדי האמיד ומנהלת את 'שלהבת תקשורת', משרד לייעוץ שיווקי ואסטרטגי.

ריקי איצקוביץ' (יחצ"נות): נחשבת ליח"צנית מובילה בחברה החרדית.

תושבת בני ברק, בת 37 ואם ל-5 בנות, מנהלת את מחלקת היח"צ במשרד הפרסום 'תוצאות אפקטיביות' המדורג על ידי חברת 'יפעת' כמשרד השלישי בגודלו במגזר. בין לקוחותיה ניתן למנות את קבוצת אלקטרה, פז גז, טמבור ומשקאות יפאורה תבורי.

עוד באותה קטגוריה: אשת הפרסום הוותיקה והמוערכת רחל בולטון שעזבה לאחרונה את התחום וכיום מעבירה סדנאות לחשיבה חיובית, דבורה דרוק הפקות וריקי סולוביצ'יק, מומחית לעיצוב אירועים.

ציפי רוטלוי: האישה החזקה בעיתון 'יתד נאמן'. רוט לוי, בשנות הארבעים לחייה ואם לשלושה ילדים, מתגוררת בשכונת הדר גנים בפתח תקווה. היא החלה את דרכה המקצועית בעיתון לפני שנים וכיום היא מנהלת אותו ביד רמה ומתמודדת עם הרבנים החרדיים שמנהלים את העיתון ודרישותיהם. בין המהלכים שהובילה ניתן למנות את הפצת העיתון בימי שלישי כדי להגיע לקהלים חדשים. "העובדה שהיא שרדה את כל השינויים שהתרחשו בהנהלת העיתון, מראים עד כמה היא חזקה ויציבה", אומרים מקורבים.

ריקי קנטרוביץ': נחשבת לאחת הצלמות הטובות והמבוקשות של המגזר. מגיעים אליה מכל קצווי הארץ כדי להשאיר חותם משפחתי. במגזר מקובל מאוד להצטלם לפני כל אירוע משמעותי בחיים (חלאקה, למשל, נחשב כאירוע משמעותי, לצד בריתות, חתונות ובר מצוות) אך קנטרוביץ' עוסקת רק בצילום אמנותי של משפחות או ילדים, על בדי קנבס או עץ, ואינה מצלמת אירועים.

היא בת 28 ואם לשתי בנות. מתגוררת בביתר עלית. גדלה ברובע היהודי, בת לאם שעוסקת בצילום. למדה צילום בארצות הברית וב'אומן', בית ספר המתמחה בלימודים לנשים חרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר