ספיחי מסע המועצת: המודעה של בעלזא - רק ב"המבשר"

הדי ביטולו של "מסע המועצת" בדפי העיתונות החרדית. "המודיע" לא פרסם אמש את קריאת הרבנים ליום תפילה וקריאה דומה של דייני בעלזא מתפרסמת רק ב"המבשר" (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

הדי המסע ההיסטורי שבוטל ניכרים בדפי העיתונות החרדית? כנראה שכן.

בעיתונים "יתד נאמן", "המבשר" ו"הפלס", פורסמה אתמול (שלישי) קריאתם של מרנן ורבנן, ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ופוסק הדור הגר"ש וואזנר, לקיים היום, ערב ראש חודש שבט, יום תפילה כנגד רדיפת הדת וגזירת הגיוס.

באיגרת נקרא ציבור בני התורה והאברכים לשאת תפילה ולהגביר חיילים ללימוד התורה דווקא בשעה קשה זו לכלל ישראל.

המודעה לא פורסמה משום מה דווקא בביטאון תנועת "אגודת ישראל", עיתון "המודיע", שהעדיף להתייחס בכתבה נרחבת רק לסיבות שהובילו ל"דחייתו" של "מסע המועצת".

חברי בד"צ קהל מחזיקי הדת של חסידות בעלזא פרסמו אמש כרוז דומה הקורא לציבור הרחב להקדיש את היום הזה לתפילה וללימוד תורה כנגד הגזירות הקשות.

הבוקר מפרסם עיתון "המבשר" את הכרוז בעמודו הראשון וזאת כהמשך לקריאתם מאמש של גדולי הדור לקיים היום יום תפילה המוני לביטול הסכנות הרבות.

העיתון אף מקדיש לכך את כותרתו הראשית תחת הכותרת "המוני בית ישראל מתכנסים ומתאחדים היום ליום תפילה עולמי לנוכח גזירת גיוס בני הישיבות", כשבתוך הכתבה המורחבת מוזכרים בפירוט גדולי הדור מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ש וואזנר וכן קריאתם של רבני חסידות בעלזא.

מנגד "המודיע", שאמש לא פרסם את המכתב, לא מפרסם הבוקר את קריאת דייני בעלזא ומתייחס ליום התפילה במינוריות יחסית תחת הכותרת "קהילות הקודש בארץ ישראל ובגולה יתלכדו היום בתפילות ובהתעוררות לישועת כלל ישראל", וזאת מבלי לציין את שמותיהם של גדולי ישראל.

האם הסאגה הזאת קשורה למאבקים הסמויים מאחורי הקלעים, באיזו דרך יש לנקוט כדי לפעול כנגד גזירת הגיוס, ולכיפופי הידיים שנראו בפוליטיקה החרדית סביב הכמסע שהתבטל כאשר חלק מגדולי הדור סוברים שיש לנקוט בגישה של תפילה ותחנונים ואילו אחרים סוברים כי יש לנקוט אף בפעילויות אקטיביות ומעשיות תוך כעס על אלו המסרבים לשתף פעולה?

השאלות בשלב זה נשארות פתוחות, משום שבמערכות העיתונים מסרבים להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר