נתן זהבי קילל את ח"כ ישראל אייכלר; הקנס: 70 אלף שקל

השדרן נתן זהבי השתלח בבוטות לפני כחצי שנה בח"כ ישראל אייכלר מ"יהדות התורה", וכינה אותו בין היתר "הייכלר". כעת, התחנה בה הוא משדר תשלם 70 אלף שקל (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתן זהבי (צילום ארכיון: פלאש 90)

רבים מכירים את שפתו של השדרן נתן זהבי הידוע בשפתו הבוטה והמשתלחת בחלק מהפוליטיקאים וכשהדברים מגיעים לציבור החרדי הרי שלא אחת זהבי שחרר את חרצובות לשונו ונתן דרור לנאצות וקללות של ממש.

וועדת הערר של מועצת הרשות השנייה החליטה לשלש את הקנס הכספי שהוטל על השדרן נתן זהבי בשל התבטאויותיו כנגד ח"כ ישראל אייכלר מהמפלגה החרדית "יהדות התורה" .

במהלך שתי תוכניות ששודרו לפני כחצי שנה אמר זהבי על אייכלר את הדברים הבאים (בצנזור המתבקש לקוראי אתר "כיכר השבת"): "תשמע אייכלר, לא ח"כ, לא רב, סתם אייכלר... יורם קניוק לעומת אפס שכמוך הוא אדם ענק! הוא נפיל! אתה גמד תרבותי, יצור חסר חוט שידרה, אוכל חינם, מנוול, עוכר ישראל, לא היהדות, עוכר ישראל! למה שלא תיסע לכל הרוחות לאמריקה ותהיה שם עם שאר ה-לא חשוב מה מטעמי רגולציה, ולך מאיתנו. חתיכת ....שכמוך".

"אחרי שתמות אייכלר, מה יישאר ממך? כלום! נאדה! גורנישט!... ככה נראית הכנסת וככה נראים חבריה, ואם אתה חבר כנסת של מדינת ישראל, טפו עלק - אומרים בערבית - טפו עלק! גם יריקה אתה לא שווה. סמרטוט, חלאה, זוהמה!... בושה וכלימה למדינת ישראל שעל מנהיגיה נמנים אנשים כמו אייכלר. לא הרב, ולא הח"כ, ולא אמו. הייכלר, הייכלר, הייכלר, הייכלר, הייכלר!", קרא זהבי.

זהבי הוסיף ואמר כי "עשה עמדי חסד שוכן במרומים והכה בשונאי מדינת ישראל ומנאצי האנשים שנלחמו על קיומה ..... שריח הגפילטע פיש ייצא מפיהם עד שיחנקו בעזרתך ..... מלך העולם. אנא ממך בטובך שחררנו מהנבלות, החולירות, הפשקרבים! שלח חמתך על המנוולים האלה! ונודה לך בתפילה בריקודים, ברינונים וניתן תרומה לבית הכנסת של אייכלר. טפו חולירה, פשקרב, איזו מדינה".

בעקבות תלונות שהוגשו לרשות השנייה הוחלט להטיל על תחנת רדיו ללא הפסקה בה משדר זהבי קנס בסך 25 אלף שקל בשל הדברים שנאמרו בניגוד לכללי האתיקה.

אלא שתחנת הרדיו הגישה ערעור לבטל את הקנס אולם וועדת הערר שהתכנסה לדון בטענות החליטה דווקא להעלות את סכום הקנס לסכום המירבי בסך 69 אלף ו-700 שקלים.

הוועדה קבעה כי אמנם יש משמעות חשובה לשיח החופשי בתקשורת ולעקרונות חופש הביטוי אולם לדבריה "יש להפריד בין הבעת דעה לגיטימית, קיצונית ככל שתהיה, לבין התבטאויות בוטות של שדרן הכוללות ניבולי פה ופגיעה בציבור המאזינים".

הוועדה הוסיפה וטענה כי "חופש הביטוי" הפך ל"חופש הביזוי" וכתבה כי "מה שלא ראוי להישמע ברחוב לא ראוי להישמע גם ברדיו, ואין זה המקרה הראשון ששדרן זה משחרר את חרצובות לשונו באופן שהאוזן התרבותית אינה סובלת. גם ביקורת, ולו הקשה ביותר, ניתן להעביר בשפה אנושית ולא בבליל של זוהמה, ולשדרנים כמו זהבי, יש אחריות מוסרית כפולה ומכופלת שלא לזהם את המרחב הציבורי בשפת ביבים אלימה הגורמת לדור הצעיר להעביר את פניני התרבות המדוברת למרחב הפרטי שלהם".

"הביטוי 'הייכלר, הייכלר, הייכלר!' מביא אותנו למקומות אפלים ואם לא נדע להציב מגבלות מול תופעות אלימות, וולגריות, הסתה והשתלחויות אישיות חסרות רסן, אנו עלולים בסופו של יום לסכן את עתידנו. זוהי צורת התבטאות שאין לה מקום בשיג ושיח שבין אדם לחברו, קל וחומר בערוץ ציבורי", קבעה הוועדה ושילשה כאמור את הקנס לסכום הגבוה ביותר שניתן לתת.

מנכ"ל רדיו ללא הפסקה איל פאר מסר בתגובה כי "לדעתי מועצת הרשות השנייה טעתה בהחלטתה. זה מרגיש כמו סתימת פיות והשתקת ביקורת לגיטימית. בכוונתנו לערער על ההחלטה ולהביא את הדיון לבית המשפט, כפי שהחוק מאפשר לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר