מקומם: בן כספית נגד "השטויות של הגמרא"

במהלך תכנית רדיו, התבטא העיתונאי בן כספית נגד הגמרא ו"השטויות שלה", כלשונו. עמיתו לתכנית, הביע מחאה: "בזכות השטויות של הגמרא אתה חי היום בארץ ישראל" (ברנז'ה, רדיו)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בן כספית (צילום: פלאש 90)

אמירה מחוצפת: במהלך תוכנית שהגיש ברדיו ללא הפסקה, כשלצידו יושב פרופסור אריה אלדד לשעבר חבר-כנסת מסיעת "האיחוד הלאומי", התלהטו הרוחות והעיתונאי בן כספית בחר להשתלח בלומדי התורה: "רק גמרא בראש שלכם והשטויות של הגמרא".

המשפט נאמר במהלך ראיון טלפוני שערכו כספית ואלדד עם ישעיהו ויין סגן עורך עיתון "הפלס", בנושא חוק הגיוס לצה"ל, וכך התנהל הדו-שיח בין השלושה:

ויין: "אני אגיד לך מה יקרה, לא יקרה שום דבר כי אנחנו נעמוד על שלנו וניאבק, לא ניתן לאף אחד לעשות איתנו ככל העולה על רוחו. אני רק במסגרת זו רוצה לשאול האם בישיבות ההסדר כולם לומדים?".

אלדד: "לא. הייתה אתמול כתבה נהדרת באחת מרשתות הטלוויזיה וקמו שם ראשי ישיבות הסדר ואמרו צריך לסיים את העניין הזה".

ויין: "אז למה גברת שקד נאבקת בשבילם ולא נאבקת בשבילנו".

בן כספית: "קודם כל היא נאבקה גם בשבילכם. בישיבות ההסדר יש 7,000 במחזור, מר ויין תקשיב גם לפרטים ולא רק לפשקווילים, מתוכם 900 עושים ישיבת הסדר ו-6,100 משרתים שירות מלא אז אלה המספרים. רק אתם אלה שרוצים להנציח את הפרזיטים".

ויין: "שוב פעם פרזיטים, אנחנו נחזור שוב על אותו מנטרה ועל אותו מסר ונגיד בצורה הכי ברורה "אף אחד לא יצליח לפגוע ולא יעזור לא חוק ולא איומים, לא סנקציות כלכליות ולא פליליות. עולם התורה ימשיך לפרוח ולשגשג, הוא התחיל בארבע מאות לפני 65 שנה ובעזרת השם יילך ויגדל".

אריה אלדד: "אני בעד לימוד תורה, אני רוצה שחילונים ילמדו תורה לא ייתכן שיהודים במדינת ישראל לא יודעים מה-זה תורה ומצוות".

בן כספית: "תעזוב אותנו החילונים. לדעתי חילונים יודעים על תורה יותר מחרדים. הם לומדים רק גמרא, רק גמרא בראש שלכם והשטויות של הגמרא".

אלדד: "מה זה שטויות של גמרא, איך אתה מדבר? בזכות השטויות של הגמרא אתה חי היום בארץ ישראל".

בן כספית: "למה?"

אלדד: "בלי מה שאתה אומר, העם היהודי לא היה מתקיים 2,000 שנה בגולה".

בן כספית: "ומסיים בהר הבית"

אלדד: "זה רמה להגיד שטויות"

בן כספית: "אני חושב שזה שטויות"

אלדד: "אוי באמת, זו שטחיות נוראה. הוא (בן כספית - צ.ג) יגרום לי להיות חרדי"

בן כספית: "נו קדימה, אתה יודע מה, נשמח להיפטר ממך".

אלדד: "לא תיפטר ממני, אני לא אתן שברדיו 103 תגרש חרדי, אני אשרת כאן כחרדי".

בן כספית: לא רק שלא נישלנו אתכם אלא גם השתלטתם לנו על התחנה. ויין תחזיק מעמד ניפגש במעשיהו".

בשיחה עם "כיכר השבת", בן כספית לא חזר בו מדבריו: "תגיד לחרדים שאני פגוע קשות מזה שהם לא עוזרים לנו להגן על המדינה הזאת, אז אנחנו תיקו. ומכיוון שיש פה עוד דמוקרטיה וייקח עוד כמה שנים עד שתוקם מדינת ההלכה, מותר לי לחשוב שהתורה חשובה יותר מהגמרא. מי שעדיין מעוניין לסקול אותי באבנים מוזמן מחר בבוקר להוד השרון. ובבניין ציון ננוחם".

אריה אלדד מסר: "הגבתי בשידור על דברי ההבל הללו, הוא דיבר על השטויות של הגמרא ואמרתי שרק בור ועם הארץ יכול לדבר כך על גמרא. אמרתי לו שהוא חי בארץ בזכות אלפיים שנה של יהודים ששמרו את יהדותם כשלמדו תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר