השופט נענה לבקשת "יש עתיד", השלט החרדי יוסר

שלט הבחירות שהוצב בבית שמש ובו תמונתו של שר האוצר יאיר לפיד לצד כיתוב "האיש הזה בונה על האדישות שלך" - יוסר. כך החליט יו"ר ועדת הבחירות המרכזית (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השלט החרדי (צילום: איציק רבר, מטה אבוטבול)

השופט סלים ג'ובראן, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קיבל את העתירה שהגישה מפלגת "יש עתיד" נגד שלט קמפיין הבחירות החרדי עם הכיתוב "האיש הזה בונה על האדישות שלך'" לצד תמונתו של שר האוצר ויו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד, המתנוסס ברחבי העיר בית שמש.

השופט קבע כי יש להסירו באופן מיידי: "דין העתירה להתקבל, עמדתי לא אחת במערכת הבחירות כי פרסום מודעות בחירות אנונימיות, על בתים פרטיים ובגודל חורג מהקבוע בחוק, אסור הוא". כתב השופט בהחלטתו.

בעתירה טען חבר הכנסת דב ליפמן המגדיר עצמו חרדי מסיעת "יש עתיד" כי השלטים הללו המתנוססים בבתים חרדים הינם אנונימיים, כמו כן טען ליפמן כי השלטים גדולים מכפי שמתיר החוק.

טרם הכרעתו של יו"ר הוועדה, השיב עו"ד מיקי גסטוירט, היועץ המשפטי לעיריית בית שמש, לטענות הסיעה החילונית: "העירייה עושה מאמצים גדולים לשמירה על הסדר הציבורי ובשל כך אף הסירה שילוט שהוצב בכיכרות ובשטחים ציבוריים, ובאופן המסכן את התנועה. דא עקא שאין כמעט מפלגה או מועמד שלא הציבו שלטים בניגוד לחוק תעמולת הבחירות, וכידוע אין זה הוגן וראוי כי העירייה אכוף את החוק באופן בלתי שוויוני".

עו"ד גסטוירט הוסיף עוד כי אין ביכולת העירייה להורות על הסרת השלט: "השלט נשוא התלונה, הוצב בשטח פרטי, כך שאין לפקחי העירייה אפשרות להסירו ללא צו מתאים מכוח חוק העזר העירוני. לעירייה אף לא ידוע מי הציב את השלט כך שגם לא ניתן לתת קנסות לפי חוק העזר לשילוט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר