הפילוג הליטאי

אורלנסקי למפרסמים: פנו למשטרה נגד אנשי הפלס

זליג אורלנסקי, מנכ"ל "יתד נאמן", פנה לאנשי פרסום וביקש מהם להתלונן במשטרה כנגד אנשי "הפלג הירושלמי" ומסע ההטרדות אותו הם מבצעים לכאורה כלפי המפרסמים. "מסע האיומים מאורגן על ידי מספר פעילים מקבוצת מיעוט, הכתובת לטיפול בתופעה היא משטרת ישראל. החלטנו שלא ננוח ולא נשקוט" (מדיה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אורלנסקי (צילום: בועז בן ארי / דובי קורן - יח"צ)

הקרע בציבור הליטאי: הפילוג במגזר הליטאי משפיע בעקיפין ובמישרין לא רק על הפוליטיקה החרדית (דגל התורה מול בני תורה) כמו גם על כוללי האברכים, הישיבות ומוסדות החינוך (הוועד לכבוד רבותינו) אלא גם על פניה של העיתונות החרדית, משרדי הפרסום וחברות ענק במדינת ישראל.

הקרב האימתני המתנהל בין העיתונים "יתד נאמן" ו"הפלס", מביא לגל של השמצות חסרות תקדים כמו גם לתלונות הדדיות על איומים וסחיטה ואף להמלצה על הגשת תלונה במשטרה.

בסוף השבוע האחרון, שיגר זליג אורלנסקי מי שמכהן בשנתיים האחרונות כמנכ"ל עיתון יתד נאמן ונחשב מעסקניה הבכירים של תנועת דגל התורה, מכתב המיועד לחברות המפרסמות ואל משרדי הפרסום, בו הוא יוצא במתקפה חזיתית כנגד אנשי הפלג הירושלמי או בשמם הרשמי תנועת "בני תורה".

במכתב שפורסם לראשונה באתר "אייס", כותב אורלנסקי: "בתקופה האחרונה אנו עדים למתקפה חסרת תקדים, שלוחת רסן, הכוללת הטרדות ואיומים לפגוע בכם, בעסקיכם ובמוצריכם, רק משום שגם אתם – כמרבית החברות הגדולות ונותני השירותים במשק הפונים ללקוח החרדי – בוחרים לפרסם ב'יתד נאמן', העיתון המוביל והנקרא ביותר בציבור החרדי".

אורלנסקי ממשיך וכותב כי "מסע איומים זה מאורגן על ידי מספר פעילים מקבוצת מיעוט קטנה בציבור החרדי, שבהוראת גדולי התורה סולקו מכל עמדות ההשפעה הציבוריות במגזר, על רקע ערעורם על ההנהגה המובילה והמקובלת על רובו המוחלט של הציבור".

עיתונות חרדית (ארכיון: פלאש 90)

הוא אף קובע כי "קבוצה זו אינה מיוצגת כיום לא ב'חינוך העצמאי' (גוף החינוך החרדי המרכזי), לא ב'ועד הישיבות' (הגוף העליון המסדיר את ענייניהם של תלמידי הישיבות מול הרשויות), לא באף מפלגה חרדית המיוצגת בכנסת, ואף לא ב'יתד נאמן' – כל זאת בהוראתם הישירה של גדולי התורה, המאוגדים במסגרת מועצת גדולי התורה, על פיה ישק כל דבר בציבור החרדי".

לטענתו של מנכ''ל עיתון יתד נאמן, "במצוקתם, נוקטים פעילי אותה קבוצה בצעדים מן הסוג שהנכם חווים, לא רק כלפיכם, המפרסמים ב'יתד נאמן', אלא גם כלפי גורמים רבים נוספים בהם הם רואים את האחראים באופן ישיר או עקיף לדחיקתם ממוקדי הכח וההשפעה. הם תוקפים ומטרידים ללא הרף את נציגי 'דגל התורה' בכנסת חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר וכן את הנציגים ברשויות המקומיות, את המוסדות המרכזיים במגזר, אותנו אנשי 'יתד נאמן', וכמו כן את משרדי הפרסום החרדיים המכירים היטב את המגמות במגזר ופועלים בהתאם לשיקול דעת מקצועי והוגן".

"אנו משוכנעים", מוסיף אורלנסקי, "כי זהו גל עכור שיחלוף, כאשר הם יבינו כי באיומים ובהטרדות לא ישיגו דבר. עד שזה יקרה, הכתובת לטיפול בתופעה היא משטרת ישראל ורשויות החוק. אנו מצידנו החלטנו שלא ננוח ולא נשקוט עד שייפסקו ההטרדות וההתקפות".

"נמשיך כרגיל לשרת את לקוחותינו הנאמנים, בלי להיכנע לסחטנות ואיומים. אנו מבקשים לחזק את ידיכם ומקווים כי בקרוב ישובו ההיגיון והשלווה לשרור במחוזותינו". מסיים מנכ'"ל העיתון את מכתבו.

בתגובה לדברים, טען מנכ"ל "הפלס" יעקב לבין כי נעשה קרטל נגד העיתון החתרני. "כבר כמעט שנתיים שמתנהלים נגדנו מאבקים ואיומים, כל משרדי הפרסום מחרימים אותנו בצורה טוטאלית, מקבלים אולי כסף, אפילו הרבה כסף, בשביל להחרים אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר