ברק צברי מאיים בתביעה נגד "קוראים אלעד" בגלל אי בקשת תגובה לכתבה שפורסמה בעיתון

סגן ראש עיריית אלעד ברק צברי מאיים לתבוע את העיתון "קוראים אלעד" אם לא יתנצל בפניו ויפצה אותו על כתבה שפרסם ללא תגובה. חבר המועצה פיני גרוס שצוטט בכתבה המדוברת: "שמח שצברי מצא תעסוקה" (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ברק צברי, משמאל (צילום: באדיבות המצלם)

סגן ראש עיריית אלעד, ברק צברי שיגר מכתב דרישה להתנצלות ופיצוי כספי כנגד עיתון "קוראים אלעד", זאת לאחר שלדבריו אלו הוציאו את דיבתו רעה בכתבה שפורסמה בעיתון שיצא לאור בסוף השבוע שעבר.

הכתבה שכותרתה "יגון ואנחה תחת הנחה", עסקה בכך שמאות מתושבי העיר קיבלו מעטפה אל תיבת הדואר שלהם ובתוכה שוברי תשלום על ארנונה. בכתבה נטען כי מדובר במשפחות להן מגיעה הנחה בארנונה, וכי במידה והתשלום לא יגיע, תאלץ העירייה לעקל את חשבונם.

בכתבה נטען כי חבר מועצת העיר, פנחס גרוס ניסה לקדם את הנושא במחלקת הגבייה, אך הוא נתקל בהתנגדותו הנחרצת של מחזיק תיק הגביה, ברק צברי שאף הורה לעובדי המחלקה שלא לשתף פעולה עם חברי המועצה בשום דבר הנוגע לתחומי אחריותו ולפעילות המחלקה.

עוד נכתב כי חבר מועצת העיר ומנכ"ל איגוד האברכים, אליהו קרעי, התלונן לראש העיר ישראל פרוש וביקש את התערבותו המיידית 'לעשיית סדר במחלקה ולזירוז מתן התשובות לתושבים'". קרעי עצמו שיגר מכתב בו הוא מכחיש את הדיווח.

בפתח המכתב מסביר פרקליטו של סגן ראש העיר את מהות הפנייה, "ביום 27/6/2014, במסגרת כתבה שהוכתרה בשם "יגון ואנחה" תחת הנחה", במסגרת העיתון "קוראים אלעד", פרסמת פרסום פוגע למרשנו, באופן שנועד לגרום לפגיעה בשמו הטוב ולהציגו באופן מגמתי ושקרי, ככזה שכביכול בגללו אישורי הנחה למשפחה באלעד שהגישו בקשה להנחה מתעכבים ו/או לא מטופלים, וכן כי במחלקה שתחת אחריותו קיים כביכול אי סדר או שמרשנו התנגד כביכול לקידום נושא זה".

אחרי הבאת הציטוטים מהכתבה עצמה, קובל העו"ד על-כך שלדבריו מרשו לא קיבל אף פניה לקבלת תגובה מצד גורמים בעיתון: "חמור מכך, בניגוד לחובתכם בעניין זה, לא טרחתם לפנות קודם לפרסום הכתבה הפוגענית כאמור למר צברי ולקבל את תגובתו כדבעי בעניין ההאשמות חסרות השחר המועלות כנגדו בכתבה, ויש בדבר כדי להעצים את חוסר תום הלב בעניין התנהלותכם כאמור לעיל".

"לאור האמור לעיל, הנכם נדרשים בזאת באופן מיידי לפרסם בעיתונכם במודעה בולטת באופן זהה לפחות לכתבה שפורסמה על ידכם, התנצלות כלפי מרשנו בגין הפרסום הפוגעני האמורה", בנוסף דורש צברי פיצוי כספי, "בנוסף, הנכם נדרשים לפצות את מרשנו בגין הפרסום הנ"ל, בגין הפגיעה בשמו הטוב והוצאת דיבתו רעה כאמור וכן בגין עוגמת הנפש הרבה שנגרמה לה, סך 50,000 שקלים חדשים, וזאת בתוך 14 יום ממועד מכתבנו זה".

ברק צברי, סגן ראש עיריית אלעד, אמר ל"כיכר השבת": "הוא הוציא לשון הרע. הוא עשה לי עוול, פגע בשמי הטוב. זו חוצפה ממדגרה ראשונה. בוא נגיד שזה נכון ויש לו עובדות מאנשים מסוימים, אם קיבל, אבל גם אז מן הראוי היה שישמע את תגובתי והוא לא ביקש".

"היו עוד כתבות בעיתון רק שאלו לא היו ממש בולטות כמו הכתבה המדוברת. מי שקורא את הכתבה הזאת, חס ושלום יכול להסיק מסקנות מוטעות ואני ממש לא במקום הזה". הוסיף צברי.

פיני גרוס, חבר מועצת עיריית אלעד, שבכתבה נטען כי פנה אל ברק צברי וביקש שיטפל בנושא, אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "הדברים שנכתבו נכונים", הוסיף ומתח ביקורת כנגד צברי ואמר "כמי שאמון על תעסוקה אני שמח שברק צברי מצא תעסוקה". על כך השיב צברי "לא ברורים לי המניעים של פיני גרוס".

אלון טימברגר, מעיתון "קוראים אלעד", סירב להגיב לאשמות כנגדו באומרו "אני לא מגיב לאתרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר