הכנסת אישרה: רשות השידור תיסגר

מליאת הכנסת אישרה סופית את פירוק רשות השידור והקמת תאגיד שידור ציבורי חדש. 25 אחוזים מהעובדים בתאגיד החדש יהיו מקרב הרשות הנוכחית והשאר יפוטרו (ברנז'ה, מדיה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

רשות השידור - הסוף: מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק השידור הציבורי של שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד, לפיה תופסק פעילות רשות השידור והיא תפורק, כשבמקומה יוקם תאגיד חדש. את המערכה לסגירת הרשות הנוכחית הוביל "דה מרקר" והעיתונאי החרדי נתי טוקר.

לפי החוק, מיום פרסום החוק תפורק הרשות, כאשר מיום זה היא תנוהל על ידי הכנ"ר. במהלך תקופת המעבר לא יתבצעו פיטורי עובדים בשל צמצומים והתייעלות ברשות, ופיטורין יתאפשרו רק מסיבות משמעת. ההצעה כאמור אושרה הערב לאחר עשרות הסתייגויות שהוגשו, באישור ההצעה תמכו 45 ח"כים, 11 התנגדו ואחד נמנע.

בית רשות השידור בירושלים (צילום: פלאש 90)

תקציב התאגיד החדש שיוקם יורכב מהכנסותיו מפרסום ברדיו ותשדירי חסות בטלוויזיה, אגרת רישיון הרכב שלא תעלה וסכום נוסף שיינתן מהאוצר. הסכום הכולל שיועבר לתאגיד בשנים 2015 ו-2016 הוא 665 מיליון שקל ומשנת 2017 650 מיליון. עלות ההקמה של התאגיד החדש היא 340 מיליון שקל.

החוק החדש קובע כי מספר העובדים בתאגיד השידור הציבורי שיוקם לא יעלה על 750, זאת כאשר כיום מועסקים ברשות בסביבות ה-2,000 עובדים. 25% מעובדי התאגיד החדש יהיו עובדי רשות השידור כיום ויועברו פטורים ממכרז. אחרים יקבלו פיצויים ויסיימו את תפקידם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר