דיווח על בניית בית המקדש וננזף

אורי רווח, כתב ערוץ 1, דיווח בערב תשעה באב מרחבת הכותל המערבי ואמר בשידור כי "כאן אמור להיבנות בית המקדש השלישי". בהנהלת הרשות לא אהבו את דבריו ונזפו בו (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אורי רווח (צילום: מאיר אלפסי, שטוערם)

אורי רווח, עיתונאי חרדי מערוץ 1, ננזף על ידי נציב תלונות הציבור ברשות השידור, זאת מאחר ואמר בשידור כי בית המקדש השלישי אמור להיבנות בהר הבית.

את הדברים אמר רווח בערב תשעה באב כאשר דיווח מרחבת הכותל המערבי על קריאת מגילת איכה ואמירת הקינות. רווח צולם כאשר ברקע נראה מסגד אל-אקצה על הר הבית, ואמר בין היתר כי "כאן אמור להיבנות בית המקדש השלישי, ובינתיים מתאבלים על חורבן הבית הראשון והשני".

כאמור, למחרת שידור הדברים שיגר נציב תלונות הציבור ברשות השידור, דדי מרקוביץ', מכתב לרווח ובו ביקורת קשה על דבריו בשידור. "אני מעריך את ייעודך כשליח הרבי ורשות השידור, אולם סבור כי אין לערב בכתבה עיתונאית את שליחותך ואמונותיך", כתב מרקוביץ' לרווח.

עוד נאמר במכתב כי "זו הפרה של כללי אתיקה בסיסיים. האם לדעתך מידע שיקום בית מקדש שלישי בהר הבית היה רלוונטי לכתבה?".

המכתב אל רווח הגיע בעקבות תלונות של מספר צופים כנגד דבריו של רווח בשידור. "לפני מספר דקות בערוץ הראשון, אורי רווח אמר 'כאן מאחורינו המקום שייבנה בית המקדש השלישי'. זה נאמר בערוץ הציבורי, הראשון - חוסר כל אחריות. רק נזק ונזק" נכתב באחת התלונות.

צופה אחרת כתבה: "ברצוני לברר למי ידוע שבמקום זה אמור להיבנות בית המקדש, ומי אמר שהוא ייבנה שם. אתם מופתעים שערבים חושבים שיהודים רוצים להרוס את המסגד שלהם. תראו מה אתם משדרים בחדשות".

רווח, שחזר בתשובה לפני מספר שנים והפך לחסיד חב"ד, פנה לרב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', כדי לקבל חוות דעת מקצועית שתקבע היכן המיקום המדויק שבו על פי ההלכה אמור לקום בית המקדש השלישי. כך מדווח "ynet".

נציב פניות הציבור ברשות השידור מסר בתגובה: "במסגרת הליך בדיקה של כל תלונה ברשות השידור, התלונה נשלחת אל הנילון לצורך התייחסותו".

בלשכתו של רב הכותל אישרו כי קיבלו פנייה מהכתב, והבהירו כי בכוונתו של הרב רבינוביץ' לנסח בהקדם מכתב שבו יאשר כי על פי המסורת היהודית, בית המקדש השלישי אמור להיבנות על הר הבית, וכי העם היהודי אכן אבל על חורבן שני בתי המקדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר