כך מנסים ב'הארץ' להחזיר את הקוראים שביטלו המנוי

לאחר שמאות קוראים ביטלו את המנוי לעיתון 'הארץ', מו"ל העיתון, העורך הראשי והעיתונאים הבכירים שלו מנסים להחזיר את הקוראים על ידי "מפגש ושיחה פתוחה" (ברנז'ה, עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מו"ל "הארץ" עמוס שוקן (צילום: פלאש 90)

נדמה שלא רק בעלי עסקים בדרום הארץ ספגו מכה אנושה לפרנסתם במהלך מבצע "צוק איתן", כך גם קבוצת "הארץ", לה נגרם הפסד כלכלי לא מבוטל בעקבות ביטולים של מאות מנויים לעיתון ולאתר האינטרנט של קבוצתם. כעת, אחרי הפסקת האש, מנסים ב"הארץ" להציל את הממון והכבוד האבודים.

במכתב אותו שיגרו לקוראים שביטלו את המנוי לעיתון, בעקבות מאמרים קיצוניים שנכתבו בו בעת המלחמה, נכתב: "במהלך ימי הלחימה הארוכים והמתוחים התוודענו לקוראים שהביעו מורת רוח מן העיתון, ובעיקר מפרסום מאמרים מסוימים, בראשם "הרעים לטיס" של גדעון לוי, וביטלו את המנוי, אנו, כמובן, מעוניינים להחזיר אותם לעיתון".

"אנו מזמינים אתכם, כקוראים שביטלו את המנוי לעיתון במהלך ימי המבצע, למפגש שבמהלכו נקיים שיחה פתוחה, עם ראשי העיתון וכותבים בכירים", נכתב.

"במהלך המפגש ננסה להציג איך אנו רואים את הדברים ולנהל שיחה עם המשתתפים מן הקהל על סוגיות מרכזיות שעומדות בבסיס מערכת היחסים שבין העיתון וקוראיו. תוכלו לשאול, לבקר, ולהעיר - ואנשי העיתון יהיו שם כדי להקשיב לענות ולהציג את עמדתם". הוסיפו בעיתון.

לפי התוכנית, כמחצית השעה אחרי פתיחת המפגש, ינאמו מו"ל הקבוצה, עמוס שוקן, ועורך העיתון, אלוף בן. לאחר מכן יתקיים רב שיח בשיתוף הקהל, בהשתתפות: המו"ל והעורך, כמו כן, נעה לנדאו - עורכת החדשות, והעיתונאים גדעון לוי ונחמיה שטרסלר.

כזכור, מו"ל עיתון "הארץ" עמוס שוקן, הציג לפני כשבועיים בשיחה עם "כיכר השבת" את כמות המנויים שעזבו את העיתון: "אני לא זוכר את המספרים בדיוק אבל נדמה לי שמדובר בשש מאות מנויים מלאים (כל השבוע ודיגיטל - צ.ג.) עזבו אותנו. כך גם שש מאות מנויים של עיתון סוף השבוע בלבד ושלוש מאות מנויי דיגיטל עזבו אותנו".

שוקן אמר כי למרות ירידת המנויים בשלוש האפשרויות, יש נתון אופטימי ולפיו מאות מנויים חדשים הצטרפו לאפשרות גלישה באתר: "מצד שני מה-14 ביולי נוספו לנו 2,000 מנויים לדיגיטל (כניסה לתוכן האתר באינטרנט - צ"ג)".

על החלטת מאות המנויים שלא להיות שותפים לדרך של "הארץ" אמר שוקן כי הוא אינו מופתע מכך: "בוא נזכור את הסיטואציה. יש לי ניסיון עם זה שכשיש מתח ביטחוני ו"הארץ" כותב דברים מסוימים אז אנחנו מקבלים ביטולים של מנויים. מאחר וזה חוזר על עצמו בהרבה אירועים כאלה, כמו במלחמת הלבנון הראשונה ואירועים אחרים, אז אני מבין שכך הם החיים".

"זה קשה ומצער", הוא אמר, "אבל בדרך כלל אנחנו מחזירים חלק גדול מהם אחר-כך. אני מקווה שנצליח לעשות זאת גם הפעם".

הסיבה העיקרית לנטישת המנויים הינה בעקבות מאמרו הנוקב של עיתונאי "הארץ" גדעון לוי, שהטיח האשמות נגד טייסי חיל האוויר והשווה את פעילותם ברצועת עזה לדמויות במשחק מחשב. "הם מצייתים באוטומטיות ובעיוורון מקפיאי דם הם לוחצים על הכפתור הנכון" כתב.

לפי המו"ל, הקוראים לא אהבו את הטור בלשון המעטה. "תראה", הוא אמר, "המאמר של גדעון לוי צוין על-ידי הרבה קוראים בתור מה שגרם להם להפסיק את המנוי וגם פה ושם דברים אחרים. זה קיבל תאוצה ברשתות החברתיות. אנשים שלא קראו את הטור בעיתון - קראו אותו באתר".

"ברור שזה פוגע כלכלית", הוא הודה. "כל מנוי שמצטרף מחזק כלכלית וכל מנוי שעוזב פוגע כלכלית. מה לעשות. נפגענו כלכלית מאוד מאי הפרסום בתקופה הזאת. אנחנו מנסים לחשוב מה לעשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר