'יתד' תוקף, 'המודיע' מסביר • היומונים על בחירת רבני ירושלים

בחירת הרבנים לירושלים 'זוכה' לדיווח ביומונים החרדים. בעוד "המבשר" מסתפק בדיווח יבש ו'המודיע' מסביר בדרך אגב את הכישלון הרי ש'יתד נאמן' עולה להתקפה חזיתית (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבנים הנבחרים של ירושלים (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

בעוד שמלכתחילה מיעטו היומונים החרדיים מלעסוק בנושא הבחירות לרבנות העיר ירושלים והיו אף שהתעלמו מכך לגמרי הרי שביום שאחרי מדווחים העיתונים הממסדיים על התוצאות ובחירתם הסופית של הרבנים הראשיים הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר, זאת תוך כדי הבדלי גישה בזויות הראייה בין עיתון לעיתון.

בעיתון "המודיע" מדווח בלקוניות תחת הכותרת: "הגוף הבוחר בחר אתמול את שני הרבנים הראשיים לירושלים", תוך ציון העובדה שהמועמדים שנבחרו הינם הרב הראשי לשעבר והראשון לציון רבי שלמה משה עמאר שנבחר לתפקיד הרב הראשי הספרדי ורבי אריה שטרן שנבחר לתפקיד הרב הראשי האשכנזי.

בכתבה מודגש כי הבחירות התקיימו לאחר דחיות ארוכות ועימותים משפטיים ופוליטיים שמשכו 11 שנים. "המודיע" מציין עוד כי לקראת הבחירות נרקחו דילים פוליטיים ונשכרו יחצ"נים שעמלו ללא לאות להוביל לבחירת המועמדים שהם חפצים ביקרם.

זאת לצד ציון העובדה שרק 12 נציגים בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים הם מטעם בתי הכנסת בירושלים וכל היתר, ביחס של פי שלושה, הם נציגים פוליטיים.

בעיתון "המבשר" מתייחסים להפסד החרדי שם כותבים תחת הכותרת: "בעקבות הדיל שנרקם בין ברקת לבין בנט: הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן נבחרו לכהונת הרבנים הראשיים לירושלים".

העיתון מציין בנוסף כי יהדות התורה התגייסה למען בחירת הרבנים לאו ואליהו אך בשל הרכב הגוף הבוחר, הבחירה כשלה.

ב"המבשר" לא שוללים לגמרי את הרבנים החדשים ומציינים כי "רבני ירושלים הביעו תקווה כי הרבנים שנבחרו יזכו לקדש שם שמיים ויפעלו למען קודשי היהדות ועניני הכשרות והדת לתפארת העיר ירושלים".

בעיתון מצוטט חבר מועצת העיר יעקב הלפרין, יו''ר סיעת יהדות התורה בירושלים, שמתבטא ואומר כי "כל ארבעת המועמדים המובילים היו ראויים לתפקיד וייתכן שאם היתה יותר אחדות ניתן היה להביא לבחירת רב אשכנזי חרדי לירושלים".

חריג בהתייחסותו התקיפה והנחרצת הינו העיתון "יתד נאמן" המייצג את עמדת תנועת דגל התורה שמציין בידיעה כי קדמו לבחירות הללו הסכמים מפלגתיים ודילים פוליטיים יחד עם ראשי מפלגות חילוניות וד"ליות שפעלו במערכת הבחירות הנוכחית בחסות בג"ץ.

העיתון מציין כי "היהדות החרדית ניסתה לאורך כל התקופה למנוע בכל דרך את הרכב הגוף הבוחר המזוהה באופן מוחלט עם מובילי המגמה לבחירת רבנים ציוניים".

לסיום מצהיר העיתון על מגמה של מתקפה חזיתית ורומז: "יצויין כי בימים הקרובים יקבלו נציגי הציבור החרדי את הנחייתם והוראתם של מרנן גדולי ישראל שליט"א כיצד לנהוג לאור תוצאת הבחירות".

הדיווח ב"המודיע"
הדיווח ב"המבשר"
הדיווח ב"יתד נאמן"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר