הפעם זה רציני?

שר הביטחון ליברמן בוחן את סגירת גלי צה"ל

לאחר אין סוף דיבורים בנושא, ועל רקע טענות קבועות מימין על תחנת רדיו צבאית בעלת אוריינטציה שמאלנית - מנצל כעת אביגדור ליברמן את תפקידו כשר הביטחון כדי לבדוק את סגירת גל"צ (מדיה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גידי אורשר (צילום: מתוך ynet)

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אודי אדם, הונחה על ידי השר אביגדור ליברמן לפתוח בבדיקה ובחינה מחדש בדבר עתידה של תחנת הרדיו גלי צה"ל. ההנחיה לאדם ניתנה לפני כשבועיים והוא אמור להגיש את המלצותיו לקראת סוף החודש, לאחר שיתייעץ עם אנשים העוסקים בכך.

כבר לפני כשנה, תוך כדי גיבוש התוכנית הרב־שנתית של צה"ל, הביע הרמטכ"ל גדי איזנקוט תמיכה בסגירת התחנה או לחלופין בהעברתה מאחריות צה"ל לאגף הביטחוני־חברתי במשרד הביטחון. בפועל, לא התקיים עד היום דיון של ממש בהצעתו, בשל התנגדותו למהלך של משה יעלון, שר הביטחון הקודם.

הרמטכ"ל נימק אז את דעתו, כי אין הצדקה לקיום התחנה הצבאית בנסיבות הנוכחיות, בוודאי כשהמציאות היא שהצבא נאלץ לסגור טייסות וחטיבות שריון ולפטר אלפי אנשי קבע, ועל כן אין מקום להמשך ההוצאה הכספית להפעלת התחנה. כעת נראה שכניסת ליברמן למשרד הביטחון תאיץ דיון מחודש במעמד התחנה הצבאית ועתידה.

בסוף השבוע התעוררה סערה ציבורית חדשה בעניין התחנה כשמפקדה, ירון דקל, השעה את מבקר הקולנוע של גלי צה"ל, גידי אורשר, בעקבות פוסט שפרסם בפייסבוק ובו תקף את "היללנים המקצועיים מן המזרח". בעקבות הפרסום מסר ליברמן הודעה חריגה, כי "ראוי שהשעיית אורשר תהפוך לקבועה" ואף שיבח את דקל על החלטתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר