פרשת השותף הסמוי

הרשות השנייה קנסה את "קול ברמה" ב-60 אלף ש'

ההסתבכות לא פוסקת לרגע: מועצת הרשות השנייה הטילה על "קול ברמה" קנס של 60 אלף שקל, והחליטה על שורה של צעדי בקרה לפיקוח על ניהול התחנה. הסיבה: גילויו של שותף סמוי שהסתתר בין בעלי הזיכיון, וכשלים ניהוליים שונים. מקורות ברשות: זו ההחלטה החמורה ביותר שהתקבלה לתחנת רדיו (בכיכר)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
קול ברמה (מאיר אלפסי, כיכר השבת)

ממשיכים להסתבך: מועצת הרשות השנייה הטילה באחרונה על תחנת הרדיו "קול ברמה" קנס של 60 אלף שקל, והחליטה על שורה של צעדי בקרה לפיקוח על ניהול התחנה, כך מדווח בצהריים אתר דה-מרקר.

על-פי הדיווח, הסיבה למהלכים אלה, היא גילויו של שותף סמוי שהסתתר בין בעלי הזיכיון, וכשלים ניהוליים שונים. מקורות ברשות השנייה אמרו כי זו ההחלטה החמורה ביותר אי פעם שהתקבלה כלפי תחנת רדיו.

בעלי הזיכיון - שהוענק לתחנה בתקופתה שבה כיהן אריאל אטיאס כשר התקשורת - היו אנשי העסקים גבי אדרי (40%), צבי עמר (40%) והבעלים של רשת המקומונים הדתית קו עיתונות, אריאל קוניק (20%) - ששימש גם מנכ"ל.

כפי שפורסם בהרחבה ב'כיכר השבת', החריקות בין השותפים בתחנה, החלו כזכור, זמן לא רב לאחר תחילת פעילותה. כאשר רוב מחזיקי המניות - צבי עמר וגבי אדרי, מנסים לפטר את השותף הנוסף והמייסד אריאל קוניק, מתפקידו כמנכ"ל התחנה. ניסיון פיטורין שהגיע עד לאלימות של ממש והתערבות המשטרה במקום.

לאחר בדיקה של הרשות, באמצעות רואה חשבון חוקר, התברר כי אכן הסתתר שותף סמוי, בניגוד להוראות הזיכיון ולחוק. גורמים משפטיים ברשות דרשו לבטל את הזיכיון של התחנה, אך מועצת הרשות החליטה להשית את הקנס ולמנות רואה חשבון חיצוני שיבצע ביקורת בתחנה אחת לשלושה חודשים. בנוסף, הורתה הרשות למנות לתחנה מנכ"ל קבוע, מנהל כספים ומבקר פנים. הרשות גם הודיעה כי על בעל הזיכיון לבצע את ניהול הכספים ממשרדי "קול ברמה", ולא ממשרדיו של חדיף בצפת.

מקורות בתחנה אמרו לדה-מרקר, כי חלק מההוראות של הרשות כבר בוצעו, ובכל מקרה הם מתכוונים ליישם את ההוראות הנוספות ולעמוד בהוראות הזיכיון. לדברי מקורב להנהלה, בעלי השליטה בתחנה בונים כיום מחדש את הצוות הניהולי. מהרשות השנייה נמסר: "הרשות השנייה את דו"ח הביקורת המלווה בחוות הדעת המשפטית. המועצה תמשיך ותפעל כדי שהתחנה תנוהל לפי סדרי מנהל תקין".

החלטת הפיטורין אמנם נבלמה על ידי הרשות השנייה, כאשר אף טענותיו של קוניק בדבר ה'שותף סמוי' משה חדיף שהוכנס לחברה כשותף שלא כדין על ידי גבי אדרי, מקבלים את הסכמת הרשות השנייה, תוך שהם מגבים את אופן ניהולו של קוניק את התחנה, וקושרים כתרים לביצועיו כמנכ"ל.

מאוחר יותר, ובתיווכו של גורם רבני המקורב לצדדים, החל משא ומתן שקט ביניהם, כאשר המטרה היא לסיים את הסכסוך בדרכי שלום.

לפני כמה שבועות בישרו השותפים, כי הגיעו להסכמה בסוגיית השותפות, וכי קוניק יהיה זה שימכור את מניותיו לשותפיו. המחיר הנדיב שקיבל קוניק, כולל גם פיצויי פרישה מוקדמת, וכן תשלום נכבד על היותו מייסד התחנה, ועל המניות הנוספות שהיו מגיעות לו בהמשך, על פי ההסכם המוקדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר