שבוע לאחר חתונתו

הרב שאמר "לסקול חוטאים" יפצה את מנחה הטלוויזיה

רק לפני שבוע נישא בשעה טובה ומוצלחת "המחזיר בתשובה" הרב איתן בגדדי, כוכב הרשתות החברתיות, אולם כעת נדמה כי את כספי החתונה ייאלץ להעביר למישהו אחר (ברנז'ה, מדיה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב איתן בגדדי (צילום מסך / מתוך פייסבוק)

בית משפט השלום בתל אביב הכריע היום (רביעי) כי שידורי קשת ומנחה התוכנית 'חי בלילה' נדב בורנשטיין, יזוכו מכל הטענות שהועלו נגדם על ידי הרב איתן בגדדי בגין הוצאת דיבה, ואף יפוצו על ידו.

כזכור, במהלך שנת 2016 שידר בורנשטיין בתוכנית הלילה שלו בקשת מספר קטעים מדרשותיו של הרב איתן בגדדי, חלקן בעלות מסרים קיצוניים ופרובוקטיביים, שהוא נוהג לפרסם ביוטיוב. בדרשותיו אלו חזר בגדדי מספר פעמים על הציווי ההלכתי היהודי לפיו אדם חוטא בעוון חמור - חייב בעונש מוות.

בתכניתו הציג בורנשטיין את דבריו של הרב בגדדי, וקטעים נוספים מערוץ היוטיוב שלו, שכללו את ה"ציווי" לסקול את החוטאים. בעקבות כך התייחס בגדדי ישירות לבורנשטיין, ואמר לאחר מכן בדרשה אחרת: "אדם אינו יכול לשבת באולפן עם מי שמצהיר קבל עם ועדה שהוא כופר בהשם ותורתו", וחזר על דבריו לפיהם עונשם של החוטאים הוא מוות.

בהתאם לכך הגיש בורנשטיין תלונה במשטרה נגד בגדדי, שמצידו הגיש נגד בורנשטיין ומערכת התכנית שלו תביעה בגובה מיליון שקלים. היום כאמור פסקה השופטת אושרי פרוסט פרנקל, כי טענותיו של הרב בגדדי נדחות במלואן, וכי הוא יישא בהוצאות המשפט של קשת בסך כולל של 100,000 ש"ח.

נדב בורנשטיין (צילום מסך: פייסבוק)

עם היוודע תוצאות פסק הדין ציין בורנשטיין: "זהו יום חשוב במלחמה בעד חופש הביטוי ונגד הכוחות החשוכים שמנסים לדרוס את כל מי שאחר בחברה הישראלית. בית המשפט קבע בבירור שאי אפשר לצנזר ולהשתיק את התקשורת, ובימים שבהם אנחנו העיתונאים תחת מתקפה מתמדת - ובית המשפט תחת מתקפה מתמדת - זוהי אמירה ערכית ברורה ומהדהדת".

החלטה משפטית זו שנפלה היום, באה לרב בגדדי בעיתוי לא מוצלח במיוחד, כאשר רק לפני כשבוע הוא נישא בשעה טובה לבחירת לבו והחל בהקמת בית בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר