סערת 'מחוז ירושלים'

כאן 11 תפסיק את ההתקשרות עם 'קודה'

תאגיד השידור הציבורי הודיע על הפסקת ההתקשרות עם 'קודה', החברה שהפיקה את סדרת הדוקו המשטרתית 'מחוז ירושלים', בה שילבו סצנות שקריות, כביכול התרחשו (תקשורת)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

לאחר שנחשף כי בתכנית הדוקו "מחוז ירושלים" שילבו סצנות שקריות בהם אירוע השתלת הנשק בביתו של ערבי ממזרח ירושלים, החליטו בתאגיד השידור לבטל את ההתקשרות עם חברת 'קודה תקשורת', שהפיקה את הסדרה.

בהודעה מטען כאן 11 נמסר: "מועצת התאגיד רואה בחומרה רבה את השתלשלות האירועים הקשורים בהפקת סדרת הדוקו-ריאליטי "מחוז ירושלים" וקיימה בירור ודיון מעמיקים בנושא.

"כל מה שאירע בפרשה נוגד את מהות תאגיד השידור הציבורי ואת ערכיו הבסיסיים. מדובר בהתנהלות בזויה, הנוגדת לחלוטין את האחריות הגדולה המוטלת על השידור הציבורי ועל העוסקים בו, ונוגדת את ההכרח שבאמינותו. מדובר בבגידה באמון הציבור ובאמון תאגיד השידור הישראלי.

"בתאגיד אין מקום ואין כל סובלנות לשקרים לציבור ולהפללת אנשים חפים מפשע. יידע כל מי שעובד למען השידור הציבורי כי עליו להתייחס ביראת קודש לכללי האתיקה. לפיכך הוחלט כי תופסק לאלתר העבודה עם חברת "קודה" באופן גורף, וכי תופסק לאלתר העבודה עם כל המעורבים בזיוף.

"המועצה בחנה את התנהלות התאגיד ומצאה כי לא היה אפשר לעלות על הדעת כי ההפקה וגורמים במשטרה יבצעו מעשה שכזה ויפעלו בניגוד מוחלט לכללי האתיקה. הסדרה הוסרה מכל פלטפורמות התאגיד כדי למנוע פגיעה נוספת בכל מי שנפגע מהאירועים, והתאגיד יבחן דרכים להגברת הפיקוח על הפקות חיצוניות".

מוקדם יותר הודיעו בתאגיד כי הסירו את כל פרקי מחוז ירושלים מהאתר ומהרשת. המשטרה מצידה, פרסמה הודעת התנצלות.

כזכור, לפי החשיפה של ניר חסון בהארץ, החיפוש נעשה בביתו של סאמר סלימאן בשכונת עיסאוויה בנובמבר 2018, ובסופו קיבל מהשוטרים "דוח חיפוש" שבו נכתב: "לא נתפס דבר". סלימאן, שלא היה מודע לנסיבות החיפוש המצולם בביתו, מעולם לא נעצר או נחקר בנוגע לנשק שנמצא לכאורה בביתו.

לדברי סלימאן, הוא חושש שתושבי עיסאוויה יחשבו שהוא עבריין או שהוא משתף פעולה עם המשטרה והשב"כ. "הם נכנסו למרתף לבד. ישבנו בחוץ וראיתי מישהו מהבילוש יוצא וחוזר עם נשק, אבל לא חשבתי שזה משהו חשוב", סיפר.

במהלך הפרק המדובר, נראים השוטרים מחפשים בתוך המרתף החשוך, כשאחד מהם מסביר: "אנחנו רואים שהכלב התחיל לסמן חור כזה קטן באחת מהדפנות של המנהרה". אחד השוטרים נראה חופר ברגלו קלות בבור והמצלמה מגלה בתוך החור שבקיר רובה M–16 - שכאמור, הושתל על ידי השוטרים.

יצוין כי עוד קודם לכן, נחשף ב'כיכר השבת' כי בפרק אחר ששודר בסדרה, הוצג אירוע של מעצר בשכונת מאה שערים, כשברקע נשמעות צווחות "תסתלקו מפה" ו"נאצים".

פקד איתמר אוחיון, מכוכבי הסדרה, אף הסביר את הסיטואציה: "המטרה שלי, ברגע ששמתי עליו (על העצור) את היד, היא להתנתק כמה שיותר מהר. ברגע שאני לא יהיה מהיר וחד, ינסו לחטוף לי אותו".

"זה קרה לנו לא פעם ולא פעמיים, שתוך כדי שזורקים עלינו אבנים ופחות טונה, ושופכים עלינו מים - מנסים לחטוף אותו פיזית מאיתנו", מוסיף השוטר.

אלא שלעורכי הסדרה המהוללת קרתה "תקלה": באירוע הזה השתתף צלם 'כיכר השבת, ולבד. נפש חיה, מלבד השוטרים וצוות הצילום, לא נכחה במקום. אפילו אשתו של העצור, שנחשד באלימות כלפי אקדמאים חרדים, לא הספיקה לצאת מביתה.

גולדברג אף העיד, באופן ברור: אף אחד לא הרים שם את קולו כנגד ביצוע המעצר, כאמור מן הטעם הפשוט שלא היה שם איש שיעשה זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר