"אסור היה שהתפרסם"

ההתבטאות נגד הערבים עוררה סערה; 'המודיע' פרסם הבהרה

ברשתות החברתיות פרצה סערה בעקבות אמירה שנכתבה במדור "פטנט רשום" בעיתון 'המודיע', כלפי בני המיעוטים והערבים, והבוקר העיתון מתנצל על הדברים שפורסמו (מדיה)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הלוגו של העיתון (צילום: משה גולדשטיין)

ברשתות החברתיות פרצה אמש (שלישי) סערה בעקבות אמירה שנכתבה במדור "פטנט רשום" בעיתון 'המודיע', בטאון 'אגודת ישראל', כלפי בני המיעוטים, והבוקר העיתון מתנצל.

תחת הכותרת "אלכוהול לכוויות", נכתב אתמול במדור הצעה של פונה לשימוש באלכוהול לכוויות, וכך התנהלה השיחה:

- "אם כבר דיברתי איתך על אלכוהול, אגיד לך דבר פלא ששמעתי מהרבנית קופשיץ ע"ה אשת יבדלחט"א הגאון רבי ישראל אהרון קופשיץ שליט"א".

- "לפני שאתה ממשיך, אנחנו ב'המודיע' לא כותבים פטנטים על כוויות, מחשש שמישהו יעשה על דעת עצמו טיפול אישי, ולא יגיע לבית חולים ויגרם נזק בלתי הפיך".

- "אז בוא נסכם שזה פטנט רק לערבים..."

- "למה אני צריך לתרום פטנטים לבני דודים??"

- "נניח שיש לך עובד ערבי והוא קיבל כוויה בידיים. אתה חושש שהוא יתבע אותך כמעביד על רשלנות במקום העבודה, תיישם עליו את הפטנט וירווח לך".

- "קיבלתי. תמשיך".

- "היא אמרה לי שהיא משתמשת באלכוהול נקי לכל כוויה שלא תהיה, בזמן הפגיעה, לפני שמתנפח ונוצרות שלפוחיות וזה פשוט מחולל פלאות".

הדברים פורסמו ברשתות, בין היתר בציוץ בטוויטר של העיתונאי אלי ביתאן שכתב: "קטע מבחיל מעיתון "המודיע" הבוקר. מעבר לגזענות הישירה והחשופה, הפתרון למחיקה כאדם ("למה לי לתרום פטנטים לבני דודים?") עובר בהפיכתו לכוח עבודה. וזה אפילו לא כדי לשפר אותו כעובד, אלא כדי לחמוק מתביעה. רשעי כל העולם".

הבוקר עיתון 'המודיע' מפרסם 'הבהרה', וכך נכתב בה: "ב'פטנט רשום' מאתמול, בקטע על 'אלכוהול לכוויות' היה שיח לא נכון ולא ראוי, ביחס לבני מיעוטים, שעלתה ממנו נימת זלזול בהתייחסות לבריאותם.

"למען הסר ספק, נבהיר: כל אדם מאמין, אמון על כך שכולנו נבראנו בצלם אלוקים. בשעת מעשה, חלילה, אדם מאמין יגיש עזרה לכל אדם שהוא, מבלי לבדוק בן איזו אומה הוא - והדברים פשוטים וברורים.

"אנחנו מתנצלים ומצטערים על השגגה שיצאה מתחת ידינו בלא שום כוונה, ואסור היה שהתפרסם. המערכת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר