פרשת גזית: מי עומד מאחורי הקנס?

ריבלין: "דרשתי התערבות"; הרשות: "לא קיבלנו פנייה"

לפני שבועיים הטילה הרשות השניה קנס כספי של 30,000 על תחנת הרדיו של גבי גזית. מי עומד מאחורי ההחלטה? לשכתו של יו"ר הכנסת רובי ריבלין טוענת כי הוא פנה לרשות השניה ודרש את התערבותה, "שאכן הביאה לנקיטת ענישה". מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי ברשות לא קיבלו שום פנייה (בכיכר)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
ריבלין על רקע המכתב (צ´: פלאש 90, כיכר השבת)

שבועיים אחרי הקנס שהוטל על תחנת "רדיו ללא הפסקה" בעקבות דברים קשים של שדר התחנה, גבי גזית, על הציבור החרדי, מגלה יו"ר הכנסת רובי ריבלין כי הוא פעל להטלת הקנס.

בעקבות פניה דחופה של "המטה להצלת העם והארץ" ליו"ר הכנסת - שדחה בקשה לקיים ישיבה בכנסת בנושא ההסתה של גזית - הוא מבהיר במכתב תשובה כי הוא אישית פנה לרשות השניה ודרש את הענשתו של גבי גזית.

"דבריו החמורים של המגיש גזית לא עברו בשתיקה לא בכנסת ולא מצד יו"ר הכנסת", נכתב במכתב ששוגר על-ידי לשכת ריבלין.

עוד נכתב, כי "מר ריבלין פנה לרשות השניה ודרש את התערבותה, שאכן הביאה לנקיטת ענישה משמעותית נגד התחנה בה שודרו הדברים".

מנכ"ל העמותה שי גפן אומר ל"כיכר השבת" כי הם מקבלים את הבהרת הדברים של יו"ר הכנסת ומצפים שאכן הכנסת תעשה הכל כדי לעצור מבעוד מועד מסיתים ומדיחים כדוגמת גזית, ותביא לשינוי בחקיקה בחוק הגזענות כדי שלא יוכלו להסית נגד מגזרים שונים בחברה הישראלית.

כזכור, לפני שבועיים קיבלה תחנת הרדיו קנס כספים על-סך של 30 אלף שקל.

מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה קבע, כי "בהצגת ביקורתו עשה גבי גזית שימוש בלשון בוטה ביותר החוצה את המותר גם בחברה דמוקרטית שחופש הביטוי הוא נר לרגליה". במכתב שכתב למנכ"ל התחנה אייל פאר כתב סמירה, כי "ביטויים כמו אלה שצוטטו אין להם מקום בשיח הציבורי בכלל".

מבדיקה שערך "כיכר השבת" עולה כי ברשות השניה לא קיבלו שום פנייה מיו"ר הכנסת.

חבר מועצת הרשות השניה, העיתונאי יוסי אליטוב אומר ל"כיכר השבת" כי "אני שמח שרובי ריבלין הצטרף אף הוא לעמדת הרשות והבין את מה שמועצת הרשות הבינה מהרגע הראשון - שיש אירועים והתבטאויות שלא ניתן לגלות כלפיהם סלחנות ויש צורת בהכאה על השולחן כדי למנוע הישנות של מיקרים מסוג זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר