"התעייפתי"

רינה מצליח נגד החרדים והביביסטים: "איומים והפחדות"

"יש קבוצה חזקה ומאורגנת של ביביסטים שמאיימת על עיתונאים ומפחדים מהם", אומרת אשת התקשורת, שמאשימה את השמאל בשתיקה מול המלחמה על חופש הביטוי (עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

רינה מצליח, עיתונאית חדשות 12 לשעבר, אמרה בבפאנל בהנחיית עיתונאית "הארץ" ענת קם שחופש הביטוי בעיתונות לא קיים כבר היום, עוד לפני השלמת חקיקת חוקי ההפיכה המשטרית.

"יש קבוצה פוליטית חזקה שמפעילה באופן פעיל, יומיומי ואינטנסיבי מערך של איומים והפחדות על עיתונאים, והעיתונאים פוחדים ומיישרים קו. הם אפילו לא יודעים עד כמה הם מושפעים מזה".

"כשיש למשל חרדים שמאיימים בחרם, כל מי שיש לו עסק תקשורתי מסחרי פוחד ודואג. ויש קבוצה של ביביסטים, שהם מאוד חזקים, מאוד מאיימים, שמעבירים עיתונאים מסעות של השפלות והכפשות אישיות ואיומים. כבר ראינו עיתונאים, כולל אני, שנאלצו ללכת עם מאבטח הביתה".

מצליח הוסיפה, "נגיד עיתונאית צעירה בחדשות 12 שרק מתחילה את דרכה ורואה מה עשו לרינה מצליח, נראה לך שהיא תגיד באמת מה שהיא חושבת? בחיים לא".

מצליח התייחסה לביקורת על יחס התקשורת לפוליטיקאים קיצוניים כמו השר איתמר בן גביר. "אני לא חושבת שהתקשורת היא הכתובת להפנות אליה את התלונות לגבי התהליך שאנחנו עוברים. אני לא מצטערת על אף מרואיין שהבאתי. כל מי שנבחר לכנסת, יש לו אותה זכות להיות באולפנים. אני יכולתה להתעמת ולריב עם מה שהוא אמר, אבל אף אחד לא מינה אותי להיות זאת שלא נותנת פתחון פה לנבחר ציבור כזה או אחר. אותו מספר ישראלים בחר בבן גביר ובבני גנץ. אני גם מעדיפה שבן גביר יופיע בערוץ 12 ולא יקים מחתרת יהודית מתחת לפני השטח כשאנחנו לא יודעים מה קורה".

מצליח מתחה ביקורת על עמיתיה בתקשורת, בערוץ 12 ומחוצה לו, שלא העניקו לה גיבוי כאשר הושעתה על ידי מנהליה: "כשהשעו אותי בגלל שאמרתי משהו על ביבי, מי צייץ על זה? תדמיינו שהיו משעים עיתונאי אחר על זה שהוא אמר מילה נגד כל פוליטיקאי מהמחנה השני. הרי היו שוטפים את הרחובות כדי להגן עליו. התקשורת עובדת בתוך מרחב מאוד בעייתי, וזה בלתי אפשרי לדבר עליה בלי הקשר למחנות הפוליטיים שבתוכם היא עובדת. ערוץ 12 אמור לייצג את כל הציבור הישראלי ושם הוא נמצא במצוקה. האיומים השפיעו גם עליי ובסוף התעייפתי כשהבנתי שאין שום כוח מאחוריי. למנהלים מעליי יש את האינטרסים שלהם, וגם לפוליטיקאים, ובמחנה הליברלי אין שום דבר אגרסיבי ואינטנסיבי בשיח של חופש הביטוי במרחב הציבורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר