ש"ס נערכת ל"יום שאחרי"?

התוכנית: הקמת "מועצת" מורחבת מכל זרמי התנועה

סיעת ש"ס מתכננת להקים "מועצת חכמי תורה" מורחבת הבנויה מכל זרמי ורבני התנועה שתהווה "מטריה רוחנית" למפלגה ועליה יוטל להמשיך את דרכו של הגר"ע - כך יחשוף מחר עיתון "ישראל היום" ● אחד מבכירי ש"ס: "לצערנו כולנו יודעים שאין היום תחליף לרב עובדיה" ● בפנים: הצצה ראשונה לכתבה (בכיכר)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר עם הגר"ע יוסף (פלאש 90)

האם ש"ס מתכוונת להקים מועצת חכמי תורה מורחבת? על-פי תחקיר מקיף שיפרסם מחר (שישי) עיתון "ישראל היום" - התשובה חיובית.

"אחת השאלות האסורות בקרב אנשי ש"ס היא מה יקרה ביום שאחרי הרב עובדיה יוסף", כותב העיתונאי יהודה שלזינגר שמביא את הסיפור. "אם שואלים את שרי ש"ס לשאלה התשובה המיידית תהיה ´דברו איתנו עוד 30 שנה´, אך לנו נודע כי בחודשים האחרונים דווקא הועלה הנושא בין אנשי התנועה במספר הזדמנויות שונות ואף נמצא התרחיש הרצוי מבחינתם".

על-פי התרחיש, כיוון שהגר"ע יוסף לא הכשיר אחריו רב בולט - כותב שלזינגר - תוקם בש"ס מועצת חכמי תורה מורחבת הבנויה מכל זרמי ורבני התנועה שתהווה "מטריה רוחנית" למפלגה ועליה יוטל להמשיך את דרכו של הגר"ע.

אין יורש למרן

"כיום קיימת מועצת חכמי התורה המורכבת משלושה רבנים בכירים בציבור הספרדי אך כיוון שהרב עובדיה יוסף עומד בראשה אין לה שום משמעות מלבד ועדה המייעצת לו כאשר לרב עובדיה שמורה ´המילה האחרונה´", נכתב.

אחד מבכירי ש"ס אומר: "הרב עובדיה מעולם לא התייחס לסוגיה הזאת ומעולם לא ניסו לשאול אותו עליה, הרב בעצמו לא סימן יורש למרות שישנם כל מיני דיבורים על הרב הראשי הספרדי עמאר או אחד מבניו של הרב עובדיה, הבעיה היא שבכל אחד חסר משהו. לצערנו כולנו יודעים שאין היום תחליף לרב עובדיה"..

יחד עם זאת בחילופים הדברים בין בכירי התנועה עולה כי הפתרון היחיד המסתמן כמקובל הוא מועצת החכמים המורחבת. "יש בש"ס הרבה מאד רבנים מכובדים כבדי משקל שכולם ירצו לתת את הטון, הרעיון החכם ביותר הוא פשוט לשלב ידיים".

בין השמות שהועלו כשותפים למועצת החכמים היו בניו של הרב עובדיה יוסף, אנשי משפחת אבוחצירא, ומקובלים כדוגמת הרב בניהו שמואלי.

"גם אצל האשכנזים יש מועצת גדולי התורה שמאגדת את כל הזרמים האשכנזים, היא אמנם פחות פעילה, אבל זו הדרך ההגיונית ביותר לנהל מפלגה בעלת מאפיין ייחודי עם זרמים שונים".

הערכה היא כי חזרתו הצפויה של אריה דרעי לפוליטיקה מזרזת את אנשי ש"ס להיערך לבאות. יחד עם זאת מדגישים כי אין שינוי במצבו הבריאותי של הרב עובדיה יוסף ואפילו להיפך.

"הוא צלול וחזק יותר מתקופות בהם הייתה הרעה בבריאותו, יש לו בעיות רפואיות שגרתיות לאדם בן 90 והוא מטופל היטב, על פי החוזק של הסתירות שנותן למבקריו לאחרונה נראה שכוחו דווקא רק הולך ומתגבר", אמרו הבכירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר