הגר"ח קנייבסקי: יתד נאמן? עדיף ללמוד

"ראוי לבן תורה להתעכב לשתים שלש דקות ולהסתכל מהר על דף הראשון של ´יתד´, או שאין זה ראוי לבן תורה? כך נשאל הגר"ח קנייבסקי. תשובה: לימוד תורה עדיף. כלומר, אפילו לקרוא יתד נאמן, שתים שלש דקות - עדיף במקום זה ללמוד. יתד. שתים שלש דקות. ואידך זיל גמור". דעה

הרב יצחק בלומנטל | כיכר השבת |
הגר"ח קנייבסקי (עוזי ברק)

לקראת כנס חיזוק ל"יתד נאמן", בשנת תשמ"ו, שלח הרב שך, מייסד העיתון מכתב, ובו כתב כך:

"אפילו בעתונים היותר טובים, אין הכתבים מביעים במאמרים את דעת תורה והשקפתה. ולפעמים מגיעים לידי סילוף הדברים, וגם מבליטים ומעדיפים מי שקרוב לדעת חוג מסוים, ומשתלטים על מה שמשותף לכולם". (מתוך מכתבים ומאמרים).

כמה אקטואלי.

בימים אלו, כשרבו השבועונים בקרב העם, וכל אחד ממציא לעצמו השקפה, וכל עלון זב חוטם מעז להעדיף ולהבליט חוג מסוים, אין דבר יותר נדרש ממכתב הרבנים נגד השבועונים, כמו שפורסם השבוע.

"יתד נאמן" הוקם על ידי גדולי ישראל דאז, הסטייפלער - בעל ה"קהילות יעקב", והרב שך בעל "אבי עזרי". את שם העיתון נתן לו הסטייפלער זצ"ל.

ואם תשאלו, מה לגדולי ישראל שכל זמנם מוקדש ללימוד התורה, ולעיתון שאין בו אלא חדשות סתמיות?

השבוע התברר שאכן צריך שגדולי ישראל יהיו אלו שינווטו את דרכו של העיתון. ואם רק היה ניתן, עדיף שהם אלו שיכתבו כל מילה ומילה בעיתון. כדי שחלילה עיתון לא יעודד אנשים לעזוב את לימוד התורה, ולא יאדיר את שמם של "גבורי כח" בני שלושים פחות או יותר....

בילקוט יוסף כתב: "הדבר ברוך שיש למניע קריאת עיתונים בתוך כותלי בית הכנסת בדברי חולין, אף בעיתון שהתירו הרבנים לקרוא בו, ומן הראוי שאדם לא ירגיל עצמו לקרוא בעיתונים, שהדבר גורר, והוי ביטול תורה".

בספר שאלת רב, הובאה שאלה שנשאל הגר"ח קנייבסקי:

האם ראוי לבן תורה להתעכב לשתים שלש דקות ולהסתכל מהר על דף הראשון של ´יתד´, לדעת מה התרחש בעולם, שהרי הקב"ה עושה אירוע ופיגוע בעולם כדי שידעו וילמדו מזה. או שאין זה ראוי לבן תורה שאין עליו לדעת משום דבר.

תשובה: לימוד תורה עדיף.

כלומר, אפילו לקרוא יתד נאמן, שתים שלש דקות- עדיף במקום זה ללמוד.

יתד.

שתים שלש דקות.

ואידך זיל גמור.

שבת שלום לכולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר