מכה לערוצי הרדיו החרדיים

הרשות השנייה עושה סוף להתרמות בתשדירי הרדיו

מכה קשה לערוצי הרדיו החרדיים: "הרשות השנייה" החליטה לעשות סוף לתשדירי ההתרמות של הערוצים - מקור עיקרי להכנסות כספיות. הכללים יחנקו כספית את הערוצים: איסורים לעשיית רווחים מההתרמה, להשמעת ילדים, לצעקות, להצגה באופן קיצוני ולהבטחת קמיעות וישועות (בכיכר, מדיה)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה)

כל חרדי שיש לו בבית מכשיר רדיו מכיר היטב את תשדירי ההתרמות של הערוצים החרדיים. בשנים האחרונות השתלטו הפרסומות על הערוצים ומאזינים רבים שיגרו אין-ספור מכתבים למועצת הרשות השנייה. עכשיו, החליטו במועצה לעשות לזה סוף.

מועצת הרשות השנייה הוציאה לשימוע כללים חדשים להסדרת ההתרמות המתבצעות בתחנות הרדיו האזוריות, כך מדווח העיתונאי עידן יוסף באתר News1. הכללים, לאחר שיעברו אישור סופי, יוכנסו לתוך כללי אתיקה בפרסומות בשידור רדיו.

על-פי הדיווח התיקונים המוצעים יחולו לא רק על משדרי התרמה הקוראים לתרום במישרין למוסד ציבורי אלא גם על כאלה הקוראים לתרום בעקיפין, ואפילו אם מדובר רק בשווה כסף ולא בכסף ממש.

התרמה תתאפשר רק למוסד ציבורי מאושר שהתאגד למטרה ציבורית, למעט חריגים שיאושרו בדרג גבוה של הרשות.

כללים נוקשים

להלן הסעיפים המרכזיים. לא ניתן יהיה להתרים למוסד שיש במטרתו:

מסר השנוי במחלוקת ציבורית (לרבות בנושא פוליטי, ציבורי, חברתי או כלכלי). כך למשל, אולי לא ניתן יהיה להתרים עבור מניעת הפלות, מאבק במיסיון או הצלת נשים יהודיות מכפרים ערביים;

להיות נוגדת את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית (בין היתר לא תתאפשר התרמה למוסדות אנטי ציוניים או אנטי דתיים); מימושה כרוך בהפרת כל דין; יש בה פגיעה בביטחון הציבור והמדינה; יש בה פגיעה בתקנת הציבור.

גם פרק הזמן בו ניתן יהיה לתכנן משדר התרמה הוארך, והוא ידרוש אישור מבעוד מועד של שבועיים מראש.

יוסף מדווח עוד כי כללים נוספים קובעים כי את התרומות לא ניתן יהיה לנתב למטרה אחרת מזו שצוינה בשידור, וכן ששמותיהם של התורמים לא ייחשפו מבלי שנתנו לכך את הסכמתם בכתב. על מנהלי המוסד הציבורי יהיה להתחייב על כך שאין להם עניין אישי או תועלת אישית בתרומות, וגם על תחנות הרדיו ייאסר לקבל כל תמורה - ישירה או עקיפה, בכסף או בשווה כסף - על משדר ההתרמה או על תשדיר פרסומת להתרמה, למעט תשלום רגיל על זמן שידור. כמו-כן ייאסר על הרדיו להיות שותף במערך גביית התרומות. מנהל הרשות השנייה יוכל לשלול מתחנת רדיו שידור של משדר התרמה אם נוכח שבשנה שקדמה הופרו הכללים.

בלי צעקות, בלי ילדים

"הרשות השנייה" מציבה כללים נוקשים ביותר. כך, למשל, היא קובעת כי יש להציג את הדברים באופן זהיר, ענייני ומאופק, ולהימנע מהצגת מקרים קיצוניים ולא מאפיינים. במקביל, תחול חובה לשמור על כבודם של האנשים שעבורם מתרימים.

על-פי כללי הרשות, המתרימים לא יוכלו לערוך השוואה בין המוסד לו הם מתרימים. בשידור לא יקבלו המאזינים הצעה או הוראה של הסכום הנקוב אותו עליהם לתרום. לא ניתן יהיה להבטיח להם עבור התרומה הטבות כלשהן - לרבות קמיעות, ישועות וכיו"ב, וייאסר על המתרימים לאיים כי מי שלא ייענה לפרסומת ייפגע בדרך כלשהי - גשמית או רוחנית.

סעיפים נוספים אוסרים להפנות את השידור במיוחד לקטינים וכן תיאסר לחלוטין השמעת ילדים.

בסך-הכל ניתן יהיה לשדר משדר התרמה אחד בחודש, שאורכו לא יעלה על 8 שעות. בשנה אחת לא ניתן יהיה לשדר יותר מ-6 משדרי התרמה עבור אותו מוסד ציבורי. לכל היותר יהיה ניתן לשדר קדימון אחד בשעה למשדר ההתרמה, וגם זאת - רק החל ב-7 ימים לפני מועד השידור.

יוסף מפרט את הכללים הרבים של "הרשות" שאין ספק כי תחנוק כלכלית את ערוצי הרדיו החרדיים שמכניסים כסף רב בכל חודש ממשדרי ההתרמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר