ראש בראש

השבועונים משיבים מלחמה: "יתד מרמה את גדולי ישראל"

המאבק העז בין השבועונים ל"יתד נאמן" מגיע לנקודת רתיחה: אחרי שהבוקר שוב פורסם המכתב החריף של גדולי הדור, משיבים בשבועונים ל"יתד נאמן": ביזיתם את הרבנים שחתמו, גם הגר"ח וגם הגר"נ הורו שלא לפרסם אותו עד לברור הנושא ● וגם: מה עומד מאחורי המאבק? (בכיכר, עיתונות)

איטל קציר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

המלחמה בין השבועונים לבטאון "יתד נאמן" מתלהטת.

על רקע המכתב החריף נגדם שמתפרסם הבוקר ב"יתד", טוענים גורמים בשבועונים כי רק לפני ימים ספורים הורה הגר"נ קרליץ לאנשי הבטאון שלא לפרסם את המכתב, אולם הבוקר "יתד" שוב מפרסם את קריאת הרבנים.

"הוא מבזה בכך את הרבנים שחתומים על המכתב", טוענים הגורמים.

הבוקר, כפי שדווח ב"כיכר השבת", מתפרסם בעמוד השער של ´יתד נאמן´ מכתבו של הגר"נ קרליץ, בו נכתב: "כל השבועונים והחינמונים, כולל עיתון ´משפחה´, מסלפים ומטשטשים את השקפת תורתנו הקדושה שקיבלו מרבותינו, וחלילה להכניס עיתונים מסוג זה לבית, או לסייע בידם בכל אופן שהוא".

"ופשוט שעל סוג עיתונים כאלו לא שייך לתת שום הכשר כלל", כתב הגר"נ קרליץ.

ב"יתד נאמן" אמרו כי הגר"נ מסר את את המכתב אתמול (שלישי) לפרסום, למרות שלצד החתימה מצוין התאריך "שלהי ניסן", שחור על גבי לבן.

גורמים בביתו של הגר"נ קרליץ הבהירו כי הוראתו בנושא לא השתנתה, ויעיד על-כך עיתון "המבשר" שפרסם הבוקר את המכתב ללא חתימתו של הגר"נ.

לדברי גורמים בשבועונים, גם בסביבתו של הגר"ח קנייבסקי סיפרו כי הורה לאנשי "יתד נאמן" שלא לפרסם את המכתב, אולם הוראתו המפורשת נפלה על אוזניים ערלות.

הם הסבירו כי המאבק של "יתד נאמן הוא כלכלי נטו. הוא מאבק על יוקרה, ובדרך, כך נראה, אנשיו לא בוחלים בשום אמצעי כדי להכפיש את המתחרים".

בשבועונים הבטיחו להשיב ל"יתד נאמן" מלחמה חריפה. "הפעם, לא נשתוק להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר