כך נמנעה המבוכה ב´יתד נאמן´, ברגע האחרון

מכתבם של גדולי ישראל הקורא לשאת תפילה לרפואת מרן הגרמ"י לפקוביץ כמעט ולא פורסם ב"יתד נאמן". ברגע האחרון, צורפה חתימה מכרעת ● במודעה מובא בשמו של מרן הגרי"ש אלישיב, החובה של הציבור להעתיר בתפילה על הגרמ"י לפקוביץ. וכך נכתב: "אמש בביהמ"ד ´תפארת בחורים´ הורה רבינו מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א לאחר שיעורו לומר תהילים

חיים שקדי | כיכר השבת |

המוני בית ישראל עוקבים בדאגה ומשוועים לבשורות טובות על מצבו הרפואי של מרן הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ, המאושפז מאז צאת השבת במחלקת טיפול נמרץ לב, בקומה העשירית בבית החולים "שערי צדק" בירושלים.

עצרות תפילה התקיימו בכל היכלי התורה ובתי המדרש ברחבי הארץ, וההוראות מגדולי ישראל, האדמו"רים וראשי הישיבות, הופצו בציבור, לזעוק ולהתחנן עבור ראש הישיבה בן ה-97.

בשעות הערב, הוחתמו שורה של גדולי ישראל על מכתב הקורא לציבור להעתיר בתפילה ובתחנון עבור הגרמ"י לפקוביץ.

"כאשר בעוה"ר מרן ראש הישיבה הגאון רבי מיכל יהודה בן חיה ליפקוביץ שליט"א הנושא במשא הדור זקוק לרחמי שמים מרובים, והכל צריכין לו. חובה על כל אחד ואחד להתחזק בדברים הצריכים חיזוק ולהתחנן ולהעתיר לרפואתו השלימה במהרה בתושח"י", לשון המכתב.

על המכתב הראשוני, חתמו מרנן הגראי"ל שטיינמן, הגר"ש וואזנר, האדמו"ר מבעלזא, הגר"ח קנייבסקי, האדמו"ר מצאנז, הגר"נ קרליץ, הגר"ג אדלשטיין, הגרב"ד פוברסקי והרה"צ הר"י הגר.

במערכות העיתונים היומיים קיבלו את המכתב, בטרם הורד הגיליון של מחר לדפוס. ב´המודיע´ ו´המבשר´, צירפו מיד את מכתב הרבנים לעמוד הראשון.

אך דווקא ביומון הליטאי ´יתד נאמן´, הוחלט בתחילה שלא לפרסם את מכתב גדולי ישראל. הסיבה: אי חתימתו של מרן הגרי"ש אלישיב על המכתב המיוחד.

בתחילה דובר כי הגרי"ש יחתום על המכתב יחד עם כל גדולי ישראל, אלא שברגע האחרון בני הבית מנעו זאת, היות ועל המכתב הייתה חסרה חתימתו של הגר"ש אוירבעך.

מי שנכנס לעובי הקורה, ומנע ברגע האחרון מ´יתד´ את המבוכה הגדולה באי פרסום מכתבם של גדולי ישראל, הוא הגאון רבי משה מרדכי קארפ.

בשעת לילה מאוחרת, הגיע הגרמ"מ קארפ למעונו של הגר"ש אוירבעך, הציג בפניו את המכתב הקורא לשאת תפילה ולהתחנן עבור הגרמ"י לפקוביץ, והגר"ש צירף את חתימתו.

לאחר מאמצים מרובים, הצליח הרב קארפ להביא לידי כך שהעמוד הראשי של ´יתד´ יוחלף ברגע האחרון ממש, ובבעמוד החדש מתפרסם הבוקר מכתבם של גדולי ישראל, יחד עם החתימה החדשה של הגר"ש אוירבעך.

במקביל, מובא בשמו של מרן הגרי"ש אלישיב, החובה של הציבור להעתיר בתפילה על הגרמ"י לפקוביץ. וכך נכתב: "אמש בביהמ"ד ´תפארת בחורים´ הורה רבינו מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א לאחר שיעורו לומר תהילים בציבור ותפילה לרםואת הגאון הגדול שליט"א".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר