צפו בוידאו ובגלריה

דרוקר ורוזנטל התחפשו לחרדים. איזה יחס קיבלו?

העיתונאים הבכירים רביב דרוקר ומיקי רוזנטל מערוץ 10, התחפשו לחרדים במטרה לבדוק האם יש אפליה מהצד החילוני. דרוקר מסביר ל'כיכר השבת': "החלטנו במקום לשלוח תחקירנית שתיסע בקווי המהדרין, דווקא להתחפש לחרדים ולראות האם התלונות של מנהיגים הציבור החרדיים נכונות". איך זה נגמר? (בכיכר)

ישראל אהרן | כיכר השבת |
צילום: בועז בן ארי

העיתונאים הבכירים רביב דרוקר ומיקי רוזנטל, מתוכנית התחקירים של ערוץ 10 'המקור', החליטו להתחפש לחרדים ולראות האם יש אמת בטענות על אפליה וגזענות מהצד החילוני.

אחרי חודשיים של הסתה תקשורתית נגד החרדים בעקבות סערת "הדרת נשים" ו"נעמה מבית שמש", הושק ב'כיכר השבת' קו חם, אליו זרמו עשרות דיווחים של חרדים מרחבי הארץ שעברו חוויות משפילות, לפעמים אלימות, מאנשים חילונים.

דרוקר ורוזנטל - עיתונאים מכובדים שבדרך כלל יושבים באולפנים מצוחצחים - התאפרו כיאות, חבשו כובע שחור עגול וזקן חרדי עבות, ויצאו לדרך. הם הסתובבו בערים חילוניות, כמו הרצליה ותל-אביב וניסו לראות האם יחטפו הערות משפילות.

השניים עלו על אוטובוסים, נכנסו לחדר כושר והסתובבו במרכזי קניות - אך נוכחותם לא גררה תגובות יוצאות דופן מחילונים.

משקפיים חרדיות

"אנחנו תמיד מנסים להראות לצופינו כיוון קצת שונה ולכן החלטנו במקום לשלוח תחקירנית שתיסע בקווי המהדרין, דווקא להתחפש לחרדים ולראות האם התלונות של מנהיגים הציבור החרדיים נכונות", מסביר דרוקר בשיחה עם 'כיכר השבת' את הצעד בו נקט.

"הנחנו שבלב כל הסערה הגדולה, נקבל תגובות עויינות במועזים המובהקים של הציבור החילוני", הוא אומר.

לדבריו, "זכינו באמת לא פעם למבטים מופתעים, חטטניים אולי, אבל באופן כללי היחס היה טוב להפתיע, אפילו מאכזב כמה שהוא היה טוב... אנחנו לא חושבים שחצי יום בתוך האריזה החיצונית של חרדי יכול לשקף מציאות שלמה", הוא מסתייג, "אבך החוויות שלנו היו יחסית חיוביות. עם זאת, בשניים מהמקומות היחס היה נהדר, אבל באופן מעשי ובצורה נעימה, זרקו אותנו".

צפו בקטע מהתוכנית שתשודר הלילה בערוץ 10.

מתפלפלים בסוגיה...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר