קריאה: לבדוק מדוע לא סוקרה הלווית הרב שיינברג בתקשורת

האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה בימים האחרונים לנציב תלונות הציבור ברשות השידור, וביקשה לפתוח בבדיקה מדוע במהדורה המרכזית בערוץ הראשון לא סוקרה הלוויתו של ראש ישיבת 'תורה אור' הרב חיים פנחס שיינברג. "מבקשים בחינה מעמיקה של שיקולי העורך להתעלם מהאירוע ההמוני" ומציעים לערוץ לתקן את אי הסיקור בכך שיגישו כתבה על פועלו וחייו של הרב שיינברג

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב שיינברג זצ"ל (צילום: יהודה פרקוביץ')

הלוויתו של ראש ישיבת תורה אור הרב חיים פנחס שיינברג זצ"ל בה השתתפו עשרות אלפי איש, העסיקה רבים מכלי התקשורת בישראל. אולם במהדורה המרכזית בערוץ ה-1 בחרו דווקא שלא לסקר את מסע ההלוויה. ה'אגודה לזכות הציבור לדעת' דורשת לפתוח בבדיקה מדוע האירוע לא סוקר.

האגודה קובלת על אי סיקור מסע ההלוויה ועל העדפת עורך התכנית לפרסם ידיעות אחרות שאין בהם עניין רב.

במכתב שנשלח לאחרונה לנציב תלונות הציבור ברשות השידור אלישע שפיגלמן על ידי זיו מאור ממלאת מקום מנכלי"ת האגודה נכתב: "שלשום, נפטר הרב פנחס חיים שיינברג, ראש ישיבת "תורה אור", רבה של קריית מטרסדורף בירושלים וחבר במועצת גדולי התורה של דגל התורה. הרב, המכונה "זקן ראשי הישיבות", הלך לעולמו בגיל 102. בהלוויתו נכחו עשרות אלפי איש, בהם רבנים גדולים ואישי ציבור בכירים. בתוכנית החדשות המרכזית של ערוץ 1 - "מבט", לא היה לפטירתו וללוויה ההמונית שום אזכור, ואפילו קטן".

ב'אגודה לזכות הציבור לדעת' מביעים תמיהה מדוע סקירה של חייו ומסע לוויתו של הרב שיינברג לא שודרה בתכנית, אולם כתבה על אלוף ישראל באיגרוף דווקא כן שודרה. "באותה מהדורה שודרה כתבה מגזינית על אלוף ישראל לנוער באגרוף, כתבה שלמרכיב הזמן בה אין חשיבות. יש בכך כדי להעיד על פגם בשיקול הדעת העריכתי במהדורה.

"דומה שיש מקום שהרשות תבחן ביסודיות את נושא סיקור הציבור החרדי בכלל ואת סיקורם של רבנים בכירי העדה בפרט, וכן את השיקולים המערכתיים הנוגעים לכך".

בסיום המכתב האגודה מבקשת "בחינה מעמיקה של שיקולי העורך להתעלם מהאירוע ההמוני".ואף מציעה דרך לתקן את אי הסיקור. "תיקון ראוי של הפרשה יכול להתבטא בשידור תבה מגזינית על האיש ופעלו".

המכתב שנשלח לרשות השידור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר