יתד נאמן; ניסיון להפיכה חוזרת בשליטה על הביטאון הליטאי

הטלטלה בביטאון 'יתד נאמן' נמשכת: בשעות הצהריים, כינס המנכ"ל יעקב לבין את העובדים במערכת והבהיר להם כי לאור העובדה שישנן שתי חוות דעת מספטיות סותרות באשר להנהלה האחראית על העיתון, אי לכך הכל נמשך כבעבר. לבין הזהירם שלא יפגעו בעיתון. האם מדובר בפתיחת חזית מול ההנהלה החדשה? מקורבים להנהלה החדשה של הנגיד שמעון גליק טוענים שכינוס העבודים נעשה בתיאום עימם כדי לייצב את המערכת

ישראל כהן | כיכר השבת |
לוגו 'יתד נאמן' (צילום: פלאש 90)

הטלטלה והדרמה במערכת עיתון 'יתד נאמן' אינה פוסקת לרגע: בשעות הצהריים (חמישי) כינס מנכ"ל העיתון יעקב לבין את העובדים ששהו באותה שעה בבניין המערכת ברח' ז'בוטינסקי בבני-ברק והודיע להם כי הם מחויבים להישמע להוראותיו.

לבין הודיע כי מצב בעלות העיתון הינו כרגע בתסבוכת משפטית וישנם שתי חוות דעת של עורכי דין הסותרות זו את זו, וכרגע המצב יימשך כרגיל.

לדברי המנכ"ל לבין, אחת מחוות הדעת קובעת כי מהלך ההשתלטות שהחל בפועל לפני שבוע, חוקי לחלוטין וכי ההנהלה החדשה בראשות הנגיד שמעון גליק, המזוהה עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, היא זו שתשלוט מעתה ואילך בעיתון.

ואילו חוות דעת נוספת שקיבל אמש טוענת הפוך לחלוטין שהמהלך אינו חוקי וכי ההנהלה הישנה המזוהה עם פוסק הדור רן הגרי"ש אלישיב והגר"ש אוירעבך היא זו שתמשיך לשלוט בעיתון.

אי לכך, הבהיר לבין, עד לבירור הסוגיה המשפטית, הכל ימשיך כבעבר. לבין הוסיף והזהיר את העובדים כי לא יפגעו בשום צורה בעיתון. "מי שיעשה זאת ויזיק למערכת, יהיה חשוף לתביעה משפטית", הבהיר לבין בנחרצות.

במהלך המפגש זעק לעבר המנכ"ל, העיתונאי בני רבינוביץ' כי דבריו הינם פגיעה בראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, אך הוא הושתק על-יד חבריו.

יצוין כי המנכ"ל יעקב לבין מזוהה אמנם עם ההנהלה הישנה, אך עד עתה לא פוטר ונראה היה כי מקבל על עצמו את סמכותו הרוחנית של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ואת סמכותה של ההנהלה החדשה.

אמנם, משמעות הדברים שאמר היום בצהריים הינם כי לבין בוחר "לפתוח חזית" מול ההנהלה החדשה וכי הוא סבור כי עד לבירור העניין המשפטי ההנהלה הישנה היא זו שאמורה להחליט על דרכו של העיתון, אך לדברי מקורבים להנהלה החדשה דווקא להיפך.

לטענתם, דבריו של לבין היו מתואמים עם ההנהלה החדשה והנגיד שמעון גליק ונועדו לשדר מסר של הרגעה לעובדי העיתון ולהביא ליציבות המערכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר