יעקב לבין לא מרים ידיים: "חייבים להגן על הבית"

המנכ"ל המודח של יתד נאמן לא מרים ידיים. לאחר שהגיש אמש עתירה לבית המשפט כנגד ההשתלטות על העיתון. הוא מסביר ומנמק בראיון מיוחד את המהלכים שעשה וטוען: "כל עוד גליק לא הציג מסמכים - הוא לא בעל הביית בעיתון". נאמן ביתו של הרב שטיינמן תקף את החלטת לבין לגשת לבית משפט ואמר: "יושב הרב לבין, עם כל הכבוד, ומתחיל להתווכח, בבתי משפט מי הבעל הבית על יתד נאמן"

יוסף פאר | כיכר השבת |
יעקב לבין וקובי רוזנשטיין (צילומים: ישראל כהן, דובי קורן)

הרב יעקב לבין שהגיש אמש תביעה כנגד ההנהלה החדשה של 'יתד'. הסביר את מטרת העתירה בראיון מיוחד לאברהם פרסטר בתכנית "מבט לקהילה" ברדיו קול חי.

הרב לבין סיפר "אנחנו לא עתרנו נגד, בסך הכל נגררנו לערכאות, ביום חמישי שעבר אני נתבעתי, אמרו לנו שאם נתבענו אנחנו חייבים להשיב מלחמה שערה, וממילא אנחנו צריכים להתגוננן אם תובעים אותנו לערכאות".

אתם פניתם לבית המשפט כמשיבים?

"אנחנו נתבענו לפנות מקום, לכן אנחנו יכולים להשיב בכל כלי אפשרי בכדי שלא נהיה בחוץ".

עוד ציין הרב לבין "פנה אלי שמעון גליק, וסיפר לי סיפור שהוא התמנה ליור העמותה, הוא ביקש ממני לנסות לעבוד איתו, אמרתי לו, שאני חייב לראות את הדברים במסמכים, נכון להיום, עדיין לא ראיתי שום מסמך המאשר את היותו יושב ראש העמותה"

"מכיוון שהוא עשה מה שעשה, ועורר פרובוקציה, ובשביל שיוכל להוציא אותי מהמקום, הוא פנה לערכאות. אז אחרי שהוא פנה לערכאות, אנחנו חייבים להגן על הבית".

לבין משוכנע, כי לטענות ההנהלה החדשה, והשינויים שנעשו ב'יתד', אין כל בסיס. "לפי המסמכים שבידינו" הוא אומר, "שאותם אנחנו נציג בבית המשפט, עם ישראל יראה וידע, אני משוכנע שכולם יראו שאין שום בסיס לטענה שלו. עד היום הוא גם לא הראה לא לנו ולא לעורכי דין שום מסמך המאשר את היותו יושב ראש"

לשאלה מדוע בית המשפט לא ביקש מהרב גליק מסמכים המוכיחים את מינויו ליו"ר החדש ענה לבין: "זה גם מה שאנחנו מתפלאים, כי בסך הכל, אף גורם לא היה אמור להתערב, אבל אתה רואה, יש הפתעות בחיים".

אז במידה והוא יוכיח בעלות, אתה בעצם מחוץ לעיתון? "אם הוא יוכיח, אבל לעניות דעתי אין לו אפשרות להוכיח".

עוד מוסיף לבין "הוגשו מסמכים רבים, ועדויות רבות, מי שמבין בכל הסבך הזה, יכול לבוא ולהתרשם, אלו דברים נורא מאוד ברורים ומוכחים, שלדעתי אי אפשר לחלוק עליהם".

בין הייתר נטען מצידם של אנשי ההנהלה החדשה, כי אנשין של הרב לבין נהגו באלימות. הרב לבין מכחיש. "ממש לא, אף אחד מאיתנו או מהאנשים ששמרו על הבניין לא נהג באלימות. לכולם הורו שלא לנהוג באלימות, ובאמת, לא נהגנו באלימות".

"אני ראיתי את המסמכים, ואף אחד לא מאשים אותי שם באלימות".

הוא הולך נגד גדולי ישראל

קובי רוזנשטיין, נאמן ביתו של מרן ראש הישיבה הרב אהרן לייב שטיינמן, הגיב לדברי הרב לבין ואמר. "על מה מדובר, על מה הסיפור בכלל, יושב מרן ראש הישיבה, בגיל קרוב למאה, איש שכולו תורה, איש שכולו אהבת ישראל ואחדות ישראל, וכל כולו רק תורה ומנהיגות של עם ישראל, יושב הגאון הצדיק מרן הרב קנייבסקי, שר התורה של הדור שלנו, שכותב בכתב ידו, על השינויים שצריך לעשות ביתד נאמן, ועל הדברים שצריכים להיעשות ב'יתד נאמן' ואיך הם צריכים להיעשות".

"יושבים בביתו של ראש הישיבה אנשים שהקימו את יתד נאמן, עוד לפני שלבין בכלל היה מנכ"ל עוד לפני שנכנסו גורמים כאלה ואחרים. ויושבים וכותבים כיצד צריך להתנהל העיתון, ויושב הרב לבין, עם כל הכבוד, אני ממש מכבד את האיש והוא יושב ומתחיל להתווכח, בבתי משפט מי הבעל הבית על יתד נאמן".

עוד מציין רוזנשטיין: "הוא הולך לבית משפט נגד גדולי ישראל, הוא לא בעל הבית של יתד נאמן, גדולי ישראל הם בעלי הבית של יתד נאמן, הם הקימו את יתד והם יחליטו מה יהיה ביתד נאמן".

"הרב שמעון גליק זה מיליארדר חרדי, שעזב את עיסוקיו באמריקה, אדם שתרם בשנים האחרונות, מאות מליוני דולרים לצדקה, והוא מגיע לפה לאחר שהוא מקבל מכתב מהראש ישיבה, שמבקש ממנו מה לעשות ביתד נאמן בדיוק".

לגבי טענות הרב לבין על כך שהרב גליק לא הציג מסמכים את בעלותו על העיתון אומר רוזנשטיין: "הם ישבו במשרדו של הרב לבין, והרב גליק הראה לו את המסמכים, אני לא רוצה לומר שהרב לבין משקר כי לא הייתי בפגישה, אבל נאמנים עלי דבריו של הרב שמעון גליק"

במהלך השיחה, רמז רוזנשטיין על האפשרות שלבין יחזור לתפקד כמנכ"ל העיתון: "הרב גליק השאיר אותו כמנכ"ל העיתון, והוא יכול עוד לחסור להיות מנכ"ל העיתון, אם הוא יקבל את המרות של ההנהלה החדשה".

רוזנשטיין מציין את קריאת גדולי הדור לבצע שינויים בעיתון: "המכתב הזה של ר' חיים קנייבסקי, שבו הוא כותב שמורו חמו, הרב אלישיב שליט"א, הורה לעשות את השינויים האלה ב'יתד נאמן'".

"אנחנו מחזיקים בידינו תיעוד מסודר מאוד, של שליחים שהיו בשם הראש ישיבה אצל הרב אלישיב, בחודשים הקודמים לפני שהוא נפל למשכב, והרב אלישיב נתן הסכמה ברורה וחד משמעית למהלך הזה ב'יתד נאמן', ואם יש וויכוחים - הרב לבין יואיל לפנות לבית הדין, שם המקום של יהודים שומרי תורה ומצוות. ואם יש וויכוח על האלימות, בשביל זה הולכים לבית משפט. כמו שאנחנו עשינו".

הרב לבין הגיב לשאלה מדוע פנה לבית משפט ולא לבית דין: "מדובר כאן בדיני ממונות, לא מאמין שרב או גדול בישראל נכנס לדון בדיני ממונות, ללא לשמוע שני צדדים, עד היום מיסטר גליק לא הראה שום מסמך לא מטעם רבנים ולא מטעם אף אחד, אין שום דבר המאשש את דבריו".

לבין נשאל האם המלחמה על הבית נראית לו אבודה וענה: "מדובר כאן בחברה רשומה, כדת וכדין, יש לה מנהלים, ובעלים, ואין שום סיבה שמישהו יחשוש. זה שמישהו אומר שהוא נהיה בעל הבית, שיוכיח".

האם הוא חש נבגד על ידי עובדיו? "אני לא חש נבגד, אם יש אנשים שהופחדו, בכל מיני אמצעים, לא דנים אדם בשעת צרה".

לסיום אומר לבין: "גדולי ישראל הורו לנו כל השנים, לאורם הלכנו, גדולי ישראל ימשיכו להורות לנו ולאורם נלך".

(האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו קול חי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר