היום שאחרי פטירת הרב אלישיב: המאבק ב'הפלס'

עשרות מודעות אבל פורסמו בעיתונות החרדית ביום שלאחר פטירתו של מרן פוסק הדור הרב יוסף שלום אלישיב, בינהם גם מודעות מטעם תנועת 'דגל התורה'. למרבה הפלא, מודעות דומות פורסמו גם בעיתון החדש 'הפלס'. גורמים בדגל התורה טוענים כי המודעות לא פורסמו מטעמם: "לא נפרסם בעיתון הפוגע ומזלזל בגדולי ישראל" האם המודעות זויפו? (בכיכר)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לוגו עיתון 'הפלס' (צילום: יח"צ)

יום לאחר הסתלקותו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב, התקשורת החרדית מבכה את לכתו של גדול הדור.

אלפי מילים נכתבו כצפוי בעיתונים ובכלי התקשורת החרדים על דמותו הרוחנית של מרן זצ"ל, כתבות לצד הספדים ומאמרים לזכרו, וכן מודעות אבל מכל החוגים והעדות.

אך טבעי ומובן, שבעיתון הבית של התנועה הליטאית "יתד נאמן" התפרסמו מודעות רבות המבכות את לכתו של מרן פוסק הדור, בין השאר התנוססו מעל גבי הבטאון מודעות האבל מטעם מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' ומטעם הנהלת התנועה.

אלא, מתברר כי העובדה שמודעות דומות למרות שתוכנן אינו זהה הופיעו בבטאון החדש של אנשי ההנהלה הישנה ביתד - "הפלס", הצליחה להכעיס רבים בהנהלה החדשה של 'יתד נאמן'.

מנין 'הפלס' קיבל את המודעות? האם מדובר בהכרה רשמית של התנועה בבטאון החדש? תהו בקול רם במשרדים ברח' זבוטינסקי בב"ב. גם בבתיהם של גדולי ישראל זעמו על הפרסום בעיתון השייך לחברי ההנהלה הישנה.

מודעות האבל ב'הפלס' (צילום: כיכר השבת)

גורמים עימם שוחחנו ציינו כי החשד שמא מישהו "מבפנים" - מתוך תנועת 'דגל התורה', שיתף פעולה והעביר ל'הפלס' את הלוגו של התנועה בו נעשה שימוש במודעות ה'מזויפות' לכאורה.

"לא נפרסם בעיתון שפוגע בגדולי ישראל"

אלא, שבשעה האחרונה שוחחנו ב 'כיכר השבת' עם מספר גורמים בכירים ב'דגל התורה' שאומרים במפורש כי אף אחד מהנהלת התנועה אינו מכיר במתחרה לעיתון 'יתד נאמן' הסר למרותם של גדולי ישראל.

לגבי פרסום המודעות הם אומרים: "מדובר במודעה מזוייפת. תנועת 'דגל התורה' לא תפרסם בעיתון הפוגע ומזלזל בגדולי ישראל".

יצויין, כי בכירים ב'וועד הישיבות' טוענים היום כי גם המודעה שהופיעה בשם הוועד בעיתון 'הפלס' זויפה ואינה המודעה המקורית, "חלילה לנו מלהתערב במחלוקת". אומרים ב'ועד הישיבות'.

אולם, על סימני השאלה מניין ואיך הגיעו המודעות ל'הפלס' - מסרבים לענות גם בהנהלת 'דגל התורה' וגם ב'וועד הישיבות'.

המודעות ביתד נאמן

המודעות ב'יתד נאמן'. (צילום: כיכר השבת)

גורמים המקורבים ל'הפלס' שללו בשיחה ל'כיכר השבת' כי המודעות שפורסמו זויפו, וטענו כי הם מודעות מקוריות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר