כיכר היום: ראש הממשלה נתניהו משתתף בתרגיל העורף

שרי ממשלת ישראל, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נטלו חלק בתרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 6", שמתרגל את המוכנות בישראל לקראת רעידת אדמה. בשעה 11:00, עם התחלת התרגיל בו דימו רעידת אדמה, עזבו ראש הממשלה והשרים את חדר ישיבות הממשלה וירדו מהבניין. תמונות (בארץ)

השרים בעת יציאתם לתרגיל (צילומים: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ממשלת ישראל, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נטלו חלק הבוקר (ראשון) בתרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 6", שמתרגל את המוכנות בישראל לקראת רעידת אדמה.

בשעה 11:00, עם התחלת התרגיל בו דימו רעידת אדמה, עזבו ראש הממשלה והשרים את חדר ישיבות הממשלה וירדו מהבניין.

"שרי הממשלה הם קודם כל אזרחי ישראל וכמו כולם אנו לוקחים חלק בתרגיל", אמר ראש הממשלה, "אין ממשלה שהשקיעה כל כך הרבה בהגנת העורף ויש לנו עוד תוכניות רבות ועשייה גדולה לפנינו, כי אני רוצה שאזרחי מדינת ישראל יהיו מוגנים".

נתניהו הוסיף ואמר כי "הנקודה המרכזית שאנו מבקשים להבהיר לאזרחי ישראל באמצעות תרגיל זה וצעדים נוספים היא שבמתקפת טילים אנחנו רוצים שאנשים ירוצו לתוך הבתים, וברעידת אדמה אנחנו רוצים שהאנשים ירוצו אל מחוץ לבתים".

בין התרחישים שמדמה תרגיל העורף הגדול, רעש אדמה בעוצמה בינונית בסמוך לאילת, וכחצי שעה לאחר מכן רעש אדמה בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר באזור החולה שבצפון, ואחר כך גלי צונאמי ישטפו את חופי ישראל. בערב יורגש שוב רעש אדמה, בכדי לתרגל יציאת המשפחות במהירות מהבית.

בעת קיום רעשי האדמה, משגר פיקוד העורף הודעות טקסט במספר שפות לאזרחי ישראל, בהם נכתב "תרגיל! רעידת אדמה. יש לצאת לשטח פתוח", זאת בנוסף להשתלטות על שידורי הרדיו והטלויזיה.

השרים יוצאים מישיבת הממשלה
נתניהו, נאמן והרשקוביץ
נתניהו עם השר להגנת העורף אבי דיכטר
ההודעות של פיקוד העורף. (כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר