"רה"מ ושר הביטחון אחראים"

היועמ"שית נזפה בבר לב: "אין לך סמכות להגביל ח"כים"

השר לביטחון הפנים ביקש למנוע עליית חברי כנסת להר הבית במהלך הפסח, אך תוכניתו נבלמה ע"י היועמ"שית לממשלה • איתמר בן גביר: "שר שמתנהל כאחרון הדיקטטורים" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: עמוד הטוויטר של השר עמר בר לב)

חג הפסח וחודש רמאדן המוסלמי צפויים להיחגג השנה סמוכים זה לזה, וכדי למנוע חיכוכים מיותרים, ביקש השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, לאסור עליית חברי כנסת להר הבית - אך נתקל בהתנגדות חריפה, כך פורסם הערב (שלישי) ב'חדשות 12'.

השר בר לב הנחה את מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, לאסור את עליית נבחרי הציבור כדי "למנוע התקלחות". בתגובה להנחית בר לב את שבתאי, שיגרה היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלית בהרב-מיארה, מכתב חריף לשר לביטחון הפנים בו כתבה כי ההנחיה מנוגדת לסמכותו:

"אבקש להעיר כי ההחלטה על מניעת כניסת חבר כנסת להר הבית צריכה להיעשות על דעת ראש הממשלה ושר הביטחון, כמי שמופקדים על ביטחון המדינה, ולאחר התייעצות עם שירות הביטחון הכללי", כתבה היועמ"שית לבר לב. "הגבלת גישה של חבר כנסת לכל מקום שאינו ברשות היחיד אפשרית רק כאשר יש יסוד סביר לפגיעה בביטחון המדינה או לשם מניעת גילוי של סוד צבאי. הקריטריונים שציינת חורגים מהקריטריונים הקבועים בסעיף החוק", הדגישה.

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, מסר בתגובה: "הדיווח לפיו השר ביקש למנוע מראש את עליית חברי כנסת להר הבית הינו הדלפה מגמתית אשר מעוותת את רצון השר. במכתבו ליועמ"שית השר לא רצה להגביל מראש עליית חברי כנסת להר הבית, אלא להגביל רק אם יש באותו רגע הפרת סדר, וזאת על מנת להגן על חיי חברי הכנסת. אין ספק שחופש התנועה של חבר כנסת הוא מוחלט בכל ימות השנה ובכל רחבי המדינה כולל בהר הבית. נשאלת השאלה מה קורה במצב בו מתפתחת סכנה בלתי צפויה מראש לשלומו ולחייו של חבר הכנסת, והאם חובת המשטרה לפעול למניעת הסכנה לחייו".

לאחר פרסום הדברים, יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, תקף: "השר בר לב הוא שר פחדן שנכנע לטרור, אבל יותר מכך הוא פועל בלי סמכות כאחרון הדיקטטורים וצריך ללכת הביתה". חבר הכנסת מטעם הציונות הדתית, שלשכתו הפרלמנטרית נמצאת זה מספר שבועות בשכונת שמעון הצדיק, הוסיף: "אעלה להר הבית כפי שאני נוהג ומקווה ששומרי הסף ימשיכו להבהיר לבר לב שישראל היא לא דיקטטורה ושר לביטחון פנים, גם אם אינו אוהב עלייה של חברי כנסת להר הבית, לא יכול למנוע אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר