בג"ץ הגז

היום: הרכב מורחב של שופטי בג"ץ ידון בעתירות נגד מתווה הגז

הרכב מורחב של חמישה שופטי בג"ץ ידון היום בשורת עתירות שהוגשו נגד מתווה הגז. העותרים טוענים כי מדובר במונופול וכי השימוש בסעיף 52 לא חוקי. המדינה: שיקולים כבדי משקל (משפט)

הפגנה נגד מתווה הגז במוצאי שבת האחרונה (צילום: תומר נויברג - פלאש90)

מתווה הגז מגיע לבג"ץ: בהרכב מורחב של חמישה שופטים, ידון היום בכמה עתירות שהוגשו נגד מתווה הגז.

בין העותרים: מפלגת המחנה הציוני, יו"ר מרצ זהבה גלאון, התנועה לאיכות השלטון, אדם טבע ודין, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים.

העותרים הציגו שורה של טענות נגד המתווה, בין השאר טענו העותרים כי השימוש בסעיף 52 ועקיפת הממונה על ההגבלים ההעסקים, לא נעשה בצורה חוקית. עוד טוענים העותרים כי אסור לאפשר לחברות הגז להיפך למונופול על חשבון משאב ציבורי.

באחת העתירות נכתב: "עוצמת המונופול איננה גזירת גורל, ירושה היסטורית או אילוץ בלתי נמנע. זו תוצאה ישירה של התנהלות בניגוד לדין של חברות הגז בשנים האחרונות, ושל רפיסות תמוהה של רשויות המדינה באכיפת הדין עליהן. סעיפי הכבילות יורדות לשורשו של המשטר החוקתי במדינת ישראל, באופן המצדיק שבית משפט נכבד זה יבהיר כי אין ממשלה רשאית להגביל את שיקול דעתה שלה ושל הרשויות השלטון האחרות".

לטענת העותרים: "אם יאושר המתווה, קל מאוד יהיה למונופול לאכוף את רצונו. ככל שהתלות בגז תגבר - יגבר גם כוחו של המונופול. הוא עלול להפוך למחולל שחיתות, וחזון הביטחון אנרגטי והעצמאות האנרגטית - ייגוזו".

בתגובה לעתירות השיבה המדינה, בין היתר, כי השימוש בסעיף 52 היה חוקי, "ישנם שיקולים כבדי משקל בתחום הביטחון ויחסי החוץ של מדינת ישראל בכל הקשור להסדרתו הדחופה של משק הגז הטבעי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר