באלפי שקלים

בהפגנות בירושלים: המשטרה עצרה מפגין ותפצה אותו

לאחר שלטענתו נעצר סתם במהלך הפגנה בירושלים, המפגין תבע את המשטרה בבית המשפט על מעצר השווא, והשפט פסק כי המשטרה תחויב לשלם פיצוי של אלפי שקלים (משפט)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ההפגנות בירושלים בשנה שעברה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית משפט השלום בירושלים פסק השבוע כי המשטרה תפצה מפגין שנעצר ללא כל סיבה בהפגנה בירושלים - במחאה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל בסכום של 8500 שקלים.

המעצר התרחש בחודש נובמבר 2021 במהלך הפגנה בכניסה לירושלים, על מותו של אהוביה סנדק ז"ל, שם הוכה המפגין באלה ע"י שוטר ללא כל סיבה.

לטענת המפגין, הוא שאל את השוטר מדוע הוא מכה אותו ובתגובה השוטר היכה אותו שוב ואף עצר אותו, כל זאת בלי שניתנה התראה על ביצוע מעצרים.

השוטר, כך לטענת המפגין, אף לא מסר לעצור את עילת המעצר, אשר לא נמסרה לו גם בשום שלב לאחר מכן, ומשם הובל לתחנת המשטרה שם הוחזק שלא כדין כל הלילה עם 15 אנשים נוספים בתוך תא מעצר קטן, עד ששוחרר למחרת בבוקר. בעקבות כך הגיש המפגין תביעה באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו כנגד המשטרה.

בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו נכתב: "הכאה של התובע על ידי השוטר באמצעות אלה נעשתה בחוסר סמכות, בהעדר הכרזה על התקהלות בלתי חוקית, בהעדר הוראת פיזור, ובהעדר התראה על כוונה לעשות שימוש באלות, לא בכדי שאל התובע את השוטר מדוע הוא מרביץ שלא שכן זה לא היה צפוי, אין צורך לומר כי המענה של השוטר בהכאה נוספת אף הוא בוצע שלא כדין".

ההפגנות בירושלים על מות סנדק

היום כאמור הגיעו הצדדים לפשרה ובה נקבע כי המדינה תפצה את המפגין בסכום של 8500 ש"ח.

עו"ד מנשה יאדו מסר: "בהפגנות המחאה על ההרג של אהוביה סנדק ז"ל העבירה משטרת ישראל מדי יום ביומו עשרות מפגינים מהרחובות לתאי מעצר צפופים, הושיבה אותם שם במשך שעות ארוכות על פי רוב עד לשעות הבוקר ושחררה אותם אחרי ענישת שדה זו. התביעה הזו היא אחת מני רבות שהגשנו נגד פרקטיקה פסולה זו וההישג הזה מבטא מאבק מתמשך בבתי המשפט לתיקון העוול השיטורי כנגד מפגינים לגיטימיים".

ממשטרת ישראל נמסר: "החשוד נעצר לפני כשנה בחשד להפרת הסדר הציבורי, בעת הפרות סדר אלימות שכללו חסימת צירים, ידוי חפצים ותקיפות שוטרים בכניסה לעיר ירושלים. לנוכח נסיבות ראייתיות הוחלט על הגעה להסכם פשרה. נמשיך לאפשר לכל אדם את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי והתפרעות אלימה בניגוד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר