ניגוני השבת שגרמו לאליאור איצקוביץ לחזור לבוראו:

"כשהגעתי לבית הכנסת חשתי תחושה שלא חוויתי מימיי"

אליאור איצקוביץ, ממשפחה חילונית מהרצליה, חיפש במשך שנים אחר מעט רוחניות, אותה הוא מצא בטיול בתאילנד. כעת, הוא מספר על התהליך, ומשחרר סינגל להשמעה (מוזיקה, מגזין ראש השנה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אליאור איצקוביץ (צילום: מתוך הקליפ לשירו "זאבים")

ערב ראש השנה, בזמן של חשבון נפש וחזרה בתשובה, מספר הזמר והחזן אליאור איצקוביץ-כהן את סיפור חזרתו בתשובה, שזרעיו ניטעו בטיסה לתאילנד, ושורשיו הבשילו אל מול ניגוני השבת.

איצקוביץ, גדל במשפחה חילונית מהרצליה, ולא הכיל שום קשר לעולם שומרי המצוות, הוא מספר במהלך השיחה, כי בחייו הקודמים, הוא לא הכיר כלל את אורחות חייו של המגזר.

טיול של אחרי הצבא אליו יצא עם חבריו, הביא את הקץ למסע החיפוש שלו אחר רוחניות ותוכן לנשמה.

"במהלך הטיסה לתאילנד, ישב לידי גבר חרדי שהתחיל לשוחח איתי, לא היה לי שום מושג ולא הכרתי את העולם הזה, השיחה הזאת פתחה לי אפיקים חדשים לגבי העולם הדתי והחרדי".

"אותו נוסע סיפר לי, שהוא נוסע לשליחות על ידי הרבי לא הבנתי אותו, רבי? שליחות? בתאילנד? הרבי שלח אותך לתיאלנד? הוא ענה לי שהרבי (מליובאוויטש, י.ט) ציווה על חסידיו לא רק להיות יהודי, אלה לדאוג שגם השני יהיה יהודי".

" הוא סיפר לי שהם דואגים לאוכל כשר ולתפילות בבית הכנסת, הדברים היו רחוקים ממני, ולא הבנתי את המשמעות שבדבריו, אולם למרות זאת הם עשו אליי רושם, בפרט בפן האנושי והערכי".

(צילום: מתוך הקליפ לשירו "זאבים")

"לקראת סוף הטיול חזרתי לכיוון בנגקוק, ובשעה שעברתי בשוק המקומי הרגשתי נקישה על גבי, הסתובבתי, ולתדהמתי אני רואה את אותו חסיד, כשהוא שואל לשלומי, ומתעניין כיצד עבר עלי הטיול. בסיומה של השיחה, הוא הציע לי לבוא בערב לקבלת שבת".

"באות יום הרגשתי ריקנות גדולה, וכאשר הגעתי לבית הכנסת חשתי תחושה שלא חוויתי מימיי, הניגונים והתפילה חלחלו ללבי, כמו גם זמירות השבת והסעודה".

"כשחזרתי הביתה, התגעגעתי לאותם רגעים והתחלתי לשאול את עצמי שאולות" מספר איצקוביץ, "לאחר מכן התחלתי ללכת לשיעורי תורה ולהתחזק". אט אט, הפך איצקוביץ לאדם מאמין ושומר מצוות, בזכות אותם ניגונים.

"מכיוון שכל חיי עסקתי במוזיקה ובשירה, גיליתי עולם רוחני חדש מלא בתוכן ובסיפוק, ונחשפתי למוזיקה יהודית שגרמה לי לא רק להנאה מוזיקלית, אלא לשינוי פנימי עמוק".

"התחלתי ללמוד חזנות ושירה, והחלטתי שאני מנתב את כישורי למוזיקה אמיתית ורוחנית" הוא מסכם. כיום, משמש אליאור כחזן בקהילות בארץ ובעולם. כמו כן, הוא מופיע בחתונות ושמחות, ובימים הנוראים הוא משמש כחזן בכפר שמריהו.

בימים אלה, לקראת סיום העבודה על אלבומו, משחרר אליאור את הסינגל השני שלו - "זאבים סבבוני", שנכתב במיוחד לחודש אלול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר