מגזין כיכר

נעים לרקוד: אלו שלושת הלהיטים המקפיצים ביותר של השנה

לקראת ימי הפורים הבאים עלינו לטובה, מבקר המוזיקה של כיכר השבת, נתנאל לייפר, בחר עבורכם את שלושת שירי השמחה הטובים ביותר בשנה האחרונה (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

השבוע, לקראת פורים, בחרתי לכם שלושה שירי שמחה חדשים - לא בהכרח שירי פורים, אבל כאלה שלגמרי יתאימו לכם לקפוץ ולרקוד איתם בימי הפורים. אלו שלושה שירים שאני חותם עליהם בלב שלם כשירי שמחה משובחים במיוחד, כולם מהשנה האחרונה.

>> למגזין המלא - כנסו <<

עצם העובדה שיצאו השנה שלושה שירי שמחה טובים כל כך היא כבר משמחת ואני חושב שכל חובבי המוזיקה היהודית יכולים וצריכים ליהנות מהם כיד המלך.

השיר שייתן לכם חיים חדשים

אפתח בשיר הוותיק ביותר ברשימה - "הרגל את עצמך" מתוך אלבום הבכורה המשובח של הזמר נמואל הנהדר. מדובר בשיר פופ עדכני וכיפי במיוחד בלחנו של מנדי ליפסקר. "הרגל את עצמך" הוא שיר קצבי ומרקיד במיוחד בהפקה אלקטרונית של אהרל'ה נחשוני שעשה לשיר הזה פשוט עיבוד כיפי במיוחד. השיר משלב בין מקצבי פופ אלקטרוני ונגיעות מוזיקה בלקנית עם נשפנים.

אם השיר הזה בביצוע המלהיב של נמואל לא נותן לכם חיים חדשים, המצב שלכם כנראה באמת קשה :), אצלי כל פעם שהשיר מושמע זה מלווה בריקודים לפחות על הכיסא.

עצבות זה יצר הרע

השיר השני ברשימה הוא אחד מלהיטי הפופ היותר איכותיים שיצאו פה בשנה האחרונה למרות שהיוצר והמבצע שלו עדיין לא ביצע את הפריצה הגדולה שאני בטוח שעוד לפניו. "עבודת השמחה" סינגל השמחה המלהיב של הלל מאיר הוא פשוט תענוג מוזיקלי צרוף.

הלחן והמילים של הלל מאיר עצמו, וזה מרשים במיוחד שכן מדובר בלחן מורכב למדי עם מילים נכונות לו במיוחד, כאלו שנשמעות כאילו נלקחו מאיזה ספר עתיק ולא ממוחו של מאיר.

העיבוד וההפקה המוזיקלית של השיר יושבים על משבצת הגאונות. הצמד אלי קליין ואיצי ברי, לקחו את השיר להפקה פופית מתוחכמת ומלאת גוונים מוזיקליים מלהיבים. אחד העיבודים הטובים יותר של הצמד הזה, שגם עיבוד "פשוט" שלהם הוא מצוין.

אם עדיין לא הכרתם את הלל מאיר ואת הלהיט "עבודת השמחה", רוצו לשמוע את זה, הריקודים כבר יבואו לבד.

על ידי הריקודים והתנועות

והשיר הטרי ביותר ברשימה הוא "כשהשמחה באה" של פיני איינהורן מתוך אלבומו החדש "במסתרים". הלחן של אלי קליין הנהדר שכתב גם את המילים שגם פה נשמעות כאילו נשאבו מטקסט עתיק.

העיבוד של קליין וברי הפעם סולידי יותר, אבל עדיין מקפיץ במיוחד. חובבי הגיטרות החשמליות גם מקבלים בשיר סולו גיטרה, כמו בימים הגדולים של המוזיקה החסידית, לצד מוזיקת פופ עדכנית ומקפיצה.

איינהורן נכנס לשיר כמו שצריך על ידי הריקודים והתנועות ושירתו פשוט סוחפת ומלהיבה ואני רק חושב על הקליפ המטורף שהשיר הזה צריך להתלוות אליו. תענוג מקפיץ במיוחד, אל תפספסו אותו.

ולפינת השירים הנצפים ביותר על ידי הגולשים השבוע:

במקום הראשון: שרולי ברונכר ואלעזר - "שושן בבלגן"

במקום השני: קובי ברומר - "יהודי אף פעם לא לבד"

במקום השלישי: מוטי שטיינמץ - "צפת"

  • להערות, הארות וברכות יום הולדת: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר