הזמר מגיב: השמענו מוזיקה חסידית כי פנינו לבני תורה

הזמר משה דוויק מגיב לטענות פעילי ש"ס על כך שבאירוע של התנועה הספרדית הושמעה מוזיקה חסידית. לדבריו, היה רצון לפנות לקהל בני התורה. "זה מה שמקפיץ את הקהל". תשובתו של דוויק לא משביעה את הגולשים "התירוץ פשוט מאד, מפלגת ש״ס לצערינו היא חברת בת של יהדות התורה הגזענית וכמו ששם לא יזמרו חלילה מזרחית, אותו דבר בש"ס"

ישי כהן | כיכר השבת |
ה'מזרחים' בכנס ש"ס, אמש (צילום: פלאש 90)

בציבור הספרדי מרגישים מאתמול בלילה, אי נעימות גדולה, בכנס של 'התנועה המזרחית', תנועת הבית, התנגנה במהלך כל הערב מוזיקה חסידית.

"לא הגענו לכנס של 'דגל התורה' או 'אגודת ישראל', איפה הגאווה המזרחית" צעקו המשתתפים לעבר מפיקי הארוע הגדול אמש בבנייני האומה.

הרוב חשבו שהזמר של הערב היה זמר חסידי, אך לא, הזמר היה מזרחי, אבל הקהל לא טעה, השירים אכן היו חסידיים.

מי שהנעים את הערב היה הזמר משה דוויק, וגם הוא שמע את הבקורת הקשה נגדו והחליט להגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "כולם שואלים אותי למה אתמול לא שרתי מזרחית בבניני האומה, אז כך, א: הציבור ברובו היו בני תורה ואברכים כך שהרצון היה שכאשר מרן (הרב עובדיה יוסף י.כ) יכנס, הקהל יהיה בשירה ובריקודים. בשיר של 'ימים על ימי מלך' שזה הכי מתאים למעמד".

ב: "בעז"ה בכנסים הבאים יהיה מזרחית כי שם בוודאי ישתתפו הפעילי שטח וכל עם ישראל.

ג: "היה מחשבה אולי לשיר 'יחיד אל דגול' וכו .אך זה לא מה שהיה מקפיץ ומלהיב את הקהל לכבוד מרן שליט"א" כתב הזמר בעמוד הפייסבוק.

אחד הגולשים הגיב לדוואק בזעם וכתב: "משה, התירוץ פשוט מאד, מפלגת ש״ס לצערינו היא חברת בת של יהדות התורה הגזענית וכמו ששם לא יזמרו חלילה מזרחית אותו דבר בש״ס, עיין ערך הפדיחה שחבושה אכל בסיום הש״ס והוא עוד זמר וחזן הבית...".

משה דוויק, צילום: פייסבוק

דוויק השיב לגולש: "אני לא קשור לפוליטיקה הפנימית. השליחות שלי זה לשמח וחבל להרוס את האחדות והיופי שהיה שם".

גולש נוסף הגיב אף הוא בכאב: "משה, תעשה סקר ותבדוק כמה זמרים מזרחיים היו באירועים של בכירי ש"ס?, איזה שירים נוגנו שם, והיכן לומדים הבנים בישיבות ספרדיות או אשכנזיות... ותבין לבד למה אנחנו עלובים..".

ועוד גולש זועם מכאב: "משה, אני אישית לא הייתי שם וחבל, אבל אני חושב שדוקא בגלל שזה היה מעמד גדול לציבור הספרדי ושל ש"ס צריכים להוכיח את הגאוה שלנו, במיוחד למי שהאזין ושמע לפני שבועיים את שיעורו של מרן שאמר בפה מלא "האשכנזים לא יודעים לשיר "... אז אחרי כאלה דברות קודש של מרן מי אנחנו שמבינים יותר ממרן מאור ישראל".

בתוך כך הזמר משה דוויק יתארח במוצאי שבת הקרוב אצל השדרן דוד חכם, בתוכנית 'מלווה מלכה' ברדיו גלי ישראל ורדיו דרום, יענה על שאלות המאזינים, וכמובן יפצה אותם בהופעה מזרחית באולפן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר