יוצרת השיר "פאר הדור" תובעת מש"ס פיצויים בסך 2.5 מיליון שקלים בגין הפרת זכויות יוצרים

רות קוליאן, טוענת כי תנועת ש"ס הפרה זכויות יוצרים בשיר "פאר הדור" שחיברה על מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, ודורשת פיצויים בסך 2,250,000 שקלים. ש"ס בתגובה: "מדובר בעותרת סדרתית כנגד התנועה, פעלנו כחוק" (חדשות)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
הרב עובדיה יוסף זצוק"ל (צילום: פלאש 90)

הבחירות לכנסת אמנם נערכו לפני זמן רב, אך לפני מספר ימים הוגשה תביעה על-ידי רות קוליאן לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד מפלגת ש"ס, בגין הפרת זכויות היוצרים בשיר "פאר הדור". סכום התביעה עומד על סך של 2,250,000 שקלים.

בכתב התביעה, מגוללת קוליאן את מכבש הלחצים אשר הופעלו עליה לטענתה מצד גורמים במפלגת ש"ס, ביניהם אבי אמסלם - חבר מועצת עיריית אשדוד ומי שהיה עוזרו של יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי.

יוצרת השיר מספרת בשיחה עם "כיכר השבת" על תחילתו של הקשר המוזיקלי עם מפלגת ש"ס: "מעט לפני שהגיע מועד הבחירות פנו אליי נציגים של מפלגת ש"ס על מנת לאפשר להם לעשות שימוש בשיר במטרה להכניסו לדיסק הבחירות המפלגתי".

בעקבות דרישתה לקבל תמלוגים על השיר אותו הלחינה, טוענת קוליאן ללחצים שהופעלו עליה: "שום דבר לא היה יכול להכין אותי לבאות, הופעלו עליי לחצים אינטנסיביים הכוללים אינספור שיחות, צעקות, הודעות מהמבצע כי הוא מחזיר לי יצירה שכתבתי, מצגי שווא שלכאורה לא מגיעים לי תמלוגים והכל במה שנראה כמזימה מחושבת היטב על מנת לגזול ממני את זכויותיי ולפגוע בקנייני".

לכתב התביעה מצורף יומן שיחות שבו מתועדות 47 שיחות שקויימו בתוך שעתיים בלבד, מאבי אמסלם. בנוסף, בהקלטה שמחזיקה קוליאן, נשמע אבי אמסלם כשהוא מבטיח לקוליאן כי ישלח לה, באופן אישי, עם שליח עד הבית, "מעטפה ובתוכה 2,000 שקל, בלי שאף אחד יידע על כך בעולם".

מגישת התביעה מאשימה את המעורבים בפרשה בכך שהם ביזו את מנהיגה הרוחני של המפלגה: "לעולם לא ציפיתי מאנשים חרדים לנהוג בדרך זו, בעיניי האנשים האלו לא ממלאים את רצונו של מרן הרב עובדיה, אלא מבזים ומחללים את שמו", לדבריה, "לו מרן היה יודע את מה שקרה אז, ואת מה שקורה היום בתנועת ש"ס – הוא היה מתהפך בקברו" קוליאן מוסיפה: "מרן הינו קודש קודשים. בין התנהלותם של אנשי ש"ס ובין מרן אין ולו מאום".

"מה שקרה לי הינו גזל מוחלט", אומרת קוליאן. "גיליתי לראשונה שיש דבר כזה "חרדים לא דתיים", כי אדם שיש לו יראת שמיים – לא מתנהג בדרך זו. אם יש לך אמונה שהפרנסה היא מהקב"ה אז למה אתה צריך לגזול את הפרנסה של מישהו אחר?".

מש״ס נמסר בתגובה: "הגב' רות קוליאן היא עותרת סדרתית כנגד תנועת ש"ס. רק לאחרונה מחק בית המשפט העליון עתירה שהגישה. בנושא הפגיעה כביכול בזכויות היוצרים שלה - גב' קוליאן פנתה אל תנועת ש"ס בעניין זה לפני למעלה משנה, ודרשה סכום של למעלה ממיליון ש"ח בגין שימוש במילות שיר שכתבה לכבוד מרן . מה שהיא לא סיפרה זה שהיא חתמה על הסכמה לאקו"ם לשימוש בשיר שלה. ככלל נציין שתנועת ש"ס פועלת אך ורק על-פי חוק בכל דבר ועניין, לרבות בענייני זכויות יוצרים".

הצגנו בפני אבי אמסלם את הטענות שהועלו בכתבה ובכת התביעה, אך זה בחר שלא להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר