האזינו: הלהיטים שעשו את שנת תשע"ד במוזיקה החסידית

ריקוד הפינגווין, השיר לזכר הרב עובדיה, השקט המתפרץ של אודי דוידי, "הצוק האיתן" של עמי מיימון וההסתרה של יואלי קליין. גבי כץ מגיש את השירים שהכי עשו לנו את תשע"ד (מוזיקה)

גבי כץ | כיכר השבת |
האמנים שהביאו את השירים הכי זכורים מתשע"ד (צילומים: יח"צ, כיכר השבת)

קצת קשה לסכם את שנת תשע"ד במוזיקה החסידית. לפני כמה חודשים רווחה התחושה שהמוזיקה החסידית לא רק מתה, אלא נמצאת בתהליך חיבוט הקבר. ואז, היא קמה וחזרה לחיות. זמרים נשכחים הקליטו שירים (מיכאל שטרייכר), מועצת השירה היהודית דילגה מבמה לבמה עם קונספט שירי נוסטלגיה והביאה משהו חדש שהוא בעצם ישן - שירים עתיקים ואהובים, הרצליך שחרר אלבום עם סטנדרטים אחרים ו"ריקוד הפינגווינים" החזיק כמה חודשים ונעלם (וטוב שכך. ג.כ.). ואז, באה הפצצה: "ואפילו בהסתרה' שהחזיר אותנו לשנות ה-90 ולהתלהבות משיר חדש וטוב.

עשרת השירים שעשו את תשע"ד

ואפילו בהסתרה - יואלי קליין: תופעה כזאת לא הייתה במוזיקה החסידית מעולם. לפחות עשרה חידושים נעשו לשיר בתוך פחות מחודש מאז יצא כסינגל. נדמה אפילו שגם השירים הזכורים ביותר כמו 'משיח' ו'והיא שעמדה' לא זכו לכל כך הרבה חידושים בתקופה כל כך קצרה. אין כמעט חתונה, קומזיץ, שבע ברכות או בר מצווה בהם לא נוגן השיר בחודשיים האחרונים. העלייה המטאורית של השיר מדהימה, אבל לפי ההערכות הוא גם יישכח מהר מאוד.

עם ישראל - יעקב שוואקי: יעקב שוואקי ומנהלו-מפיקו יוחי בריסקמן מתמידים בהוצאת אלבום חדש מידי שנה, כל הנראה בכדי להישאר בתודעה. לא אמרנו שרק אלבומים משאירים את שוואקי בתודעה, אבל אלבום איכותי כמו "קולות" וודאי עוזר להישאר בה. השיר הזה יצא בתוך האלבום הישראלי/מזרחי ('קולות', כבר אמרנו) והפך ללהיט בצורה די מהירה.

תודה על הכל - יניב בן משיח: יניב בן משיח מביא אתו למוזיקה המזרחית 'בשורות טובות', כשמו של האלבום שהוא השיק בשנה האחרונה. רבים מתחברים למוזיקה, לעוצמת הקול ולאיכות הכל כך חסרה בז'אנר. השיר "תודה על הכל" הפך ללהיט בגלל הסגנון השונה והיחודי שלו. אגב, את השיר הזה חידש גם זמר מזרחי גדול מהציבור הכללי.

סיפור חיי - חיים ישראל: הזמר והיוצר חיים ישראל לא מפסיק להפתיע. כמעט כל שיר שהוא מוציא מביא עמו משהו אחר, מרענן ובסגנון שונה מקודמו. זה גם מה שהופך את חיים ישראל לרלוונטי תמיד. השיר הספציפי הזה, בשונה משיריו האחרים של חיים ישראל, לא מזכיר או דומה לשיר מזרחי - למעט קצת סלסולים שנעשים בו. הוא יצא במסגרת האלבום שיצא השנה 'סיפור חיי'.

בחכמה יבנה בית - אלי הרצליך: למה לא בחרנו בשיר 'חתן דומה למלך'? נספר לכם שהתלבטנו רבות, אבל בסוף בחרנו בשיר הזה מסיבה פשוטה: "בחכמה" הפך ללהיט חתונות בישראל, ו"חתן דומה למלך" הצליח יותר בחו"ל. ואם כבר, אז נזכיר לכם שאלי הרצליך הוא זמר חתונות מצליח מאוד שנכנס לתודעה בשנה האחרונה בגלל הוצאת אלבום הביכורים - דבר שנזכר לעשות רק אחרי 15 בשוק החתונות. טוב מאוחר מלעולם לא.

נודה לשמך- ליפא שמעלצר: המוטו שמלווה את ליפא הוא ככל הנראה ''חייב להוציא אלבום בכל שנה כדי לא להיעלם מהתודעה הציבורית',' והוא גם זה שגורם לליפא להשתלב בכל מצעדי סיכום השנה בכל שנתון. לסיכום שנת תשע''ד במוזיקה החסידית, בחרנו ב"נודה לשמך" של ליפא, שמופיע באלבום ''הנקודה היהודית".

קול דודי - ישי ריבו: לאחר ההצלחה המסחררת עם השיר 'תוכו רצוף אהבה' שיצא לפני כשנתיים, ריבו הצליח השנה לעשות את הדבר הקשה ביותר - ולשחזר את ההצלחה גם לשיר "קול דודי". ריבו מביא איתו משהו חדש, רענן ויחודי מאוד למוזיקה היהודית. (בנימה אישית; הייתי מגדיר אותו גם כתגלית השנה לשנת תשע''ד. אבל זה לא המקום. ג.כ).

אודי דוידי - מחכה לשקט: אחרי תקופה די ארוכה של שקט מצידו, נזכר אודי דוידי בקהל המחבב את המוזיקה שלו, והחליט לשחרר אלבום חדש לעולם - מתוכו השיר השקט והנעים הזה. אודי, כנראה שהקהל רוצה פחות שקט מכיוונך.

כוכב מאיר - עוזיה צדוק: השיר שהפך לפס הקול של שנת האבל למרן הרב עובדיה יוסף זצ"'ל. חודש לאחר פטירת הרב, יצא הביצוע הזה כסינגל של עוזיה צדוק. קשה להגדיר שיר שיצא בנסיבות לא משמחות כ"להיט" ולכן בחרנו להגדיר אותו כפופולרי במיוחד.

צוק איתן - עמי מיימון ואודי דמארי: פס הקול של מבצע "צוק איתן" רבים מהחיילים שהיו בחזית נהנו, שמעו ורקדו לצלילי השיר של מימון ודמארי, שהביא אתו קצת חיוך במהלך הימים הקשים של המבצע. בשונה משירים אחרים שהביעו עצב/רגש, מיימון הביא אתו משהו שמח במטרה להעלות את מורל העם, והעם החזיר בלא מעט לייקים.

קדשם - שלמה כהן: לאחר תקופה ארוכה מאוד של יובש, שחרר שלמה כהן אלבום חדש - שאמנם לא משתווה לשני האלבומים הקודמים שלו אבל עדיין מביא אתו איכויות. השיר הספציפי הזה הפך למבוקש מאוד בעיקר בחתונות של בני ישיבות, בהן כהן מופיע מידי ערב.

ועוד אחד לסיום: ריקוד הפינגווינים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר